"Selvbyg af fiskestænger"
Fra : Henrik Ege Olsen

Dato : 17-05-03 07:46

Til alle i NG

Jeg skal som skolelærer have et valgfag, hvor eleverne skal lave deres egen
fiskestang. Jeg har surfet rundt på nettet for at finde sider med
henvisninger på, hvordan man rent praktisk kan lave en fiskestang - men
forgæves. Kan nogen hjælpe med en side, hvor det trinvis bliver forklaret,
hvordan arbejdsgangen er, når man laver en fiskestang, eller måske henvise
til en bog. Fiskestang behøver ikke at være meget avanceret, blot en stang
( ca. 160 cm lang ), som kan bruges både i søer og fra mole.

På forhånd tak

Henrik
ege@olsen.tdcadsl.dk

Fra : Ukendt

Dato : 17-05-03 11:00

"Henrik Ege Olsen" <ege@olsen.tdcadsl.dk> wrote in message
> [...]
> til en bog. Fiskestang behøver ikke at være meget avanceret, blot en stang
> ( ca. 160 cm lang ), som kan bruges både i søer og fra mole.

Hej Henrik,

Du skal have fat i Niels Vestergaards "Gør-det-selv-grej" fra forlaget
Salar. Den kan lånes på biblioteket. http://www.salar.dk/

Go' fornøjelse.

Mvh.

Martin

Fra : Thor Osvald Pedersen

Dato : 17-05-03 13:37

Hei

Her er en link til en Dansk side som beskriver prosessen i bygging av en
fluestang på en lettfattelig måte. Håper den kan være til nytte.

Lykke til

Thor
http://scandicangler.com/?mod=news

"Henrik Ege Olsen" <ege@olsen.tdcadsl.dk> skrev i melding

Fra : Carlo Iversen

Dato : 17-05-03 22:42

Hej!
De fleste af de større grejforretninger kan sammensætte gode selvbyggersæt
til normalt ganske rimelige penge. I forbindelse med juniorarbejdet i
foreningen har vi mange gange fået nogle gode tilbud.

Nu ved jeg ikke hvor i landet du bor, men mon ikke der i dit lokalområde er
en grebiks, der kan hjælpe dig. Normalt kan du få byggevejledninger med -
bl.a. mål på placering af øjer mm.

Og så kan jeg anbefale et besøg på biblioteket - her har de sikkert passende
litteratur om emnet.

Mvh
Carlo Iversen

Fra : Erik Munck

Dato : 18-05-03 09:12

Gå på en off. auktion og køb knækkede stænger - skræl dem for øjer,
hjulholdere mm. du sparer en formue.

Erik Munck

Fra : B. Jensen

Dato : 21-06-03 23:56

Hejsa.

Det lyder som en god idé, hvilke auktioner har du købt hos?

B. Jensen