Opslagsbog for planter og dyr i Danmark
Fra : Erik Hansen

Dato : 15-05-03 21:09

Hejsa.

Findes der nogle gode bøger til at finde planter og dyr som man finder
i sin have og evt. i skoven.?

Mine forældre har en gammel bog, hvor de fleste danske planter og dyr
kan findes via billede og en lille beskrivelse.

Jeg kunne godt tænke mig sådan en bog, måske bare lidt nyere..

--
....::Hilsen Erik

Min rigtige e-mail adresse findes på
http://home1.inet.tele.dk/ehh/e-mail.gif

Fra : Inger Pedersen

Dato : 16-05-03 07:23

"Erik Hansen" <SeMinAdresseIURL@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Hejsa.
>
> Findes der nogle gode bøger til at finde planter og dyr som man finder
> i sin have og evt. i skoven.?

Politikens forlag udgiver en serie: Hvad finder jeg... der hver beskriver
meget af det, man kan finde i eng og mose, ved stranden og så vidt jeg
husker i skov og have.
For mig er de langt mere anvendelige end bøger, der hver for sig kun handler
om insekter, fugle, blomster eller træer.

Hilsen Inger

Fra : Dorthe Prip Lahrmann

Dato : 19-05-03 20:03

Erik Hansen skriver:

> [...]
>
> Mine forældre har en gammel bog, hvor de fleste danske planter og dyr
> kan findes via billede og en lille beskrivelse.

Hej Erik!
Jeg kan varmt anbefale Politikens store Naturbog, den har tegninger og
gode beskrivelser af rigtigt mange danske dyr og planter.

Hilsen Dorthe (biolog)
http://www.vildkat.dk/