når der ikke er en body
Fra : pepss

Dato : 15-05-03 19:52

jeg skal bruge den her kode på min side som skal stå i head:
<script language="JavaScript">
<!--
function DoLogout()
{
window.open('java_log_off.asp',','width=100,height=100');
}

//-->
</script>

og så den har i body:

men det skal stå på min frameset-fil og der er jo igen body.....
hvor skriver jeg det så???

jeg har aldrig prugt JavaScript før så det er nok meget nemt men
jeg kan latså ikke se hvordan det skal gøres!

pepss

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 16-05-03 04:54

"pepss" <olefriis@privat.dk> skrev
> [...]
> </script>
>
> og så den har i body:

> men det skal stå på min frameset-fil og der er jo igen body.....

Du kunne måske lave en side uden frames og putte det ind i <body> på den
side. Suppler onload-handleren med en settimeout, der viderestiller til dit
frameset øjeblikkeligt:

Koden til viderestillingen er muligvis ikke rigtig, men så vender du bare
tilbage

Erik Ginnerskov
http://hjem.get2net.dk/sorgin

Fra : pepss

Dato : 16-05-03 07:34

Erik Ginnerskov wrote:

> Du kunne måske lave en side uden frames og putte det ind i <body> på den
> side. Suppler onload-handleren med en settimeout, der viderestiller til dit
> frameset øjeblikkeligt:

jeg er ikke helt med på hvordan du mener det skal gøres..... kan jeg ikke få
dig til at skære det lidt mere ud i pap

> Koden til viderestillingen er muligvis ikke rigtig, men så vender du bare
> tilbage

det det skal bruges til er en log af funtion så når man lukke vinduet kommer
der et der et andet vindu der så opdatere en table til ofline

Fra : Stig Nygaard

Dato : 16-05-03 08:53

Hej

pepss wrote:
> og så den har i body:
> men det skal stå på min frameset-fil og der er jo igen body.....
> hvor skriver jeg det så???

Har aldrig tænkt over det i forbindelse med frameset, og ved ikke hvad
der er korrekt og om det virker i alle browsere. Men har du prøvet at
sætte den på <frameset>?

Ellers kan du prøve at sætte unload-handleren direkte fra dit javascript:

window.onunload=DoLogout;

(bemærk at du her sætter en funktion lig en anden. Du skal IKKE skrive
window.onunload="DoLogout();" ell.lign.).

--
Mvh. Stig
stig[at]rockland[dot]dk

Fra : pepss

Dato : 16-05-03 10:34

Stig Nygaard wrote:

> Har aldrig tænkt over det i forbindelse med frameset, og ved ikke hvad
> der er korrekt og om det virker i alle browsere. Men har du prøvet at
> sætte den på <frameset>?

det har jeg lige prøvet og det går heler ikke.....

> Ellers kan du prøve at sætte unload-handleren direkte fra dit
javascript:

> window.onunload=DoLogout;

jeg ved ikke om jeg har gjort det rigtig men det virker heller ikke
sådan ser min kode ud:

Fra : Stig Nygaard

Dato : 16-05-03 10:49

Hej

pepss wrote:
> [...]

> function DoLogout()
> {
> window.open('java_log_off.asp',','width=100,height=100');

Du mangler en ping (') i ovenstående window.open kald, så hvis det er
kopieret direkte fra den kode du bruger rigtigt, så skal det i hvert
fald rettes.

Du skal i øvrigt sætte window.onunload efter at DoLogout() er defineret.
A'la:

<script type="text/javascript">
function DoLogout()
{

Fra : pepss

Dato : 16-05-03 11:17

Stig Nygaard wrote:
> [...]
> function DoLogout()
> {
> window.open('java_log_off.asp','','width=100,height=100');

tak skal du ha! vi virker det findt!
det kunne da være jeg skulle sette mig ned en da og se om jeg kan lære noget
mere om javascript men jeg sys jeg har nok med at få rigtig styr på asp
først