Glaskål
Fra : Blue

Dato : 13-05-03 12:46

Hej

Vi har i vores kantine igennem vinteren fået serveret glaskål i vores
salatbar.

Jeg har kigget efter små planter af glaskål til udplantning, men har
endnu ikke haft heldet med mig.

Er der nogen der kan fortælle mig om det er umagen værd at lede
videre?

Mvh Blue

Fra : Jakob Bock

Dato : 13-05-03 13:22

Blue skrev:

> Jeg har kigget efter små planter af glaskål til udplantning, men har
> endnu ikke haft heldet med mig.

Du kan så dem i stedet.

Det har gjort et par år nu, men har ikke haft særligt meget held med
dem. Problemet er (tror jeg), at jeg undervurderer deres krav til
gødning.

--
Venlig hilsen
Jakob Bock

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 13-05-03 22:33

On 13 May 2003 04:46:23 -0700, blue@ofir.dk (Blue) wrote:

>Jeg har kigget efter små planter af glaskål til udplantning, men har
>endnu ikke haft heldet med mig.
>
>Er der nogen der kan fortælle mig om det er umagen værd at lede
>videre?

Det tror jeg ikke det er. Jeg har endnu aldrig set glaskål til
udplantning. Men som Jakob siger, så dem selv. Det er forbavsende let

http://www.gartneriet.dk

Så'e uw!

Fra : Blue

Dato : 14-05-03 07:31

Mads Lie Jensen <mads@gartneriet.dk> wrote in message news:<v1p2cv8amaho394iev3u7hfp6vfkbabbbk@4ax.com>...

> Det tror jeg ikke det er. Jeg har endnu aldrig set glaskål til
> udplantning. Men som Jakob siger, så dem selv. Det er forbavsende let

Mange tak for svar. Jeg vil lede efter frø på den lokale planteskole.

Jeg har lige lidt flere spørgsmål.

Kan de såes nu? Indendørs eller direkte på voksepladesen? Hvilken type
jord foretrækker de? Er der ellers noget jeg skal tage hensyn til?

Blue

Fra : Jakob Bock

Dato : 13-05-03 23:16

Mads Lie Jensen skrev:

> Det tror jeg ikke det er. Jeg har endnu aldrig set glaskål til
> udplantning. Men som Jakob siger, så dem selv. Det er forbavsende let

Ja, at så dem, men ikke at få store fine glaskål... jeg kan i
hvertfald ikke finde ud af det I år har jeg dog til hensigt at
gøre noget mere ved denne afgrøde. Faktisk har jeg netop sået glaskål
idag -- foreløbig i en bakke til senere udplantning.

--
Venlig hilsen
Jakob Bock

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 14-05-03 07:55

On Wed, 14 May 2003 00:16:27 +0200, Jakob Bock <jakob.bock@mail.dk>
wrote:

>Ja, at så dem, men ikke at få store fine glaskål... jeg kan i
>hvertfald ikke finde ud af det I år har jeg dog til hensigt at

Jeg dyrkede dem for en del år siden. Så vidt jeg husker blev mine store.
Alt for store. Det skal de jo slet ikke, de bliver trævlede og træagtige
at spise hvis de bliver for store. Men de kaniner jeg havde dengang var
vilde med dem.

http://www.gartneriet.dk

Så'e uw!