Er denne kværn noget værd?
Fra : Morten

Dato : 13-05-03 09:58

Hej NG

Se lige denne knallert... http://www.2-wheels.dk/

Jeg overvejer at købe en sådan, da den til mit brug har mange fordele
fremfor en gængs scootertype såsom den BigMax jeg i sin tid havde og den MC
jeg nu har. Den står pt. hos mine forældre da jeg ikke har ordentlige
opbevaringsforhold hvor jeg bor nu.

Der er mange grunde til at knallert vil være perfekt for mig:
* Kan tages med op i lejligheden - både til opbevaring og servicering.
* Jeg kommer til at bruge den ca. 1 gang ugentligt, en alm. knallert/min
motorcykel ville stå nede blandt de uoverdækkede cykler og ruste med risiko
for også at blive stjålet.
* Der fås taske til den, så man kan tage den med i toget, noget jeg godt
kunne finde på. Den er dog for tung til at blive båret over længere
strækninger, men så er det godt den kan køre selv ;)

Jeg ønsker ikke en vurdering af udseendet, for det betyder ikke det store
for mig ;)

Min bekymring går på motorkraften, der er på 0,9 kw. En Tomos 45-knallert,
som efter min mening er udemærket (til normalt brug, ikke en blæreknallert)
har en effekt på 1,5 kw.
Mon DiBlasien har en acceptabel accelerationsevne?
Ifølge den amerikanske importør har tilsyneladende kraft nok til at trække
en person på 100 kg op ad en stigning på 15 % (15 meter op for hver 100
meter hen) og stadig køre 16 km/h. 15% er faktisk en temmelig stor stigning,
man kun finder meget få og korte af i DK.

Nok kan jeg have min tvivl om motorkraften, men min lovlige Puch Maxi i sin
tid havde ingen problemer med at følge en lovlig Jog i optræk på trods af at
Jog'en ifølge specifikationerne er kraftigere end Puch'en.

Sluttelig hvis nogen har en (helst lovlig) DiBlasi i nærheden af
3060/Nordsjællandsområdet ville jeg blive meget glad hvis jeg måtte kigge
forbi for at få en prøvetur, der er nemlig lidt langt til Silkeborg ;)
For at motivere eventuelle ejere vil jeg gerne lægge 100 kr. for prøveturen.

Andre links:
www.diblasi.com
www.diblasi.it

Mvh
Morten

Fra : Kim Larsen

Dato : 13-05-03 10:16

"Morten" <tilt_u_FJERNtekstenher@HOTMAIL.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> forbi for at få en prøvetur, der er nemlig lidt langt til Silkeborg ;)
> For at motivere eventuelle ejere vil jeg gerne lægge 100 kr. for

Jeg har set sådan en, og jeg har set sådan en kører, og hvis jeg skal være
ærlig, så var der ikke noget at klappe i hænderne over, andet ens at det var
smart den kunne klappes sammen, og at det var frækt den var så lille, det
var så også det.
Det var nogle tyskere der kom med deres egen båd hvert år, der havde dem
med, og jeg kunne sagtens følge med på min cykel (sådan en med pedaler)
Den larmede ret meget, og kørte ikke noget der kunne imponere, jeg så ind
til flere gange at de måtte trampe i pedalerne for at komme op i fart, og
komme op af bakkerne. Jeg ved så godt den du har linket til ikke har
pedaler, og sikkert er noget nyere end dem jeg har set, men så stor er
forskellen nok ikke.

Kim Larsen

---

Fra : Morten

Dato : 13-05-03 10:43

> [...]

> komme op af bakkerne. Jeg ved så godt den du har linket til ikke har
> pedaler, og sikkert er noget nyere end dem jeg har set, men så stor er

Det må være en Motograziella du har set:
http://www.windsurfparadies.keepfree.de/cy50/html/bonsai-kurios.html

Det er et andet firma. Såvidt jeg husker kører den vist omkring 40 fra
fabrikken, så dem tyskerne har haft har nok været vedligeholdt dårligt.
Jeg havde cykelcomputer på min Maxi - den kørte 33 km/h reelt. (ikke at
forveksle med analog speedometer der som regel viser 10% for meget). 33 km/h
har de færreste motion til at klare over længere strækninger.
Nu cykler jeg som regel til stationen og tager toget til arbejde, så derfor
vil den kun blive brugt i weekenderne, da offentlig transport til minie
forældre mv. tager 1 time for 12 km! Nå, men af og til ser jeg da også en
Maxi, der heller ikke er vedligeholdt (den kører vel 20-23 eller noget i den
retning). Det er sjovt at komme på en gammel havelåge og køre fra den

Mvh
Morten