Opvaskemaskine
Fra : pusmand

Dato : 12-05-03 11:17

Kurvene i min gamle opvaskemaskine er blevet meget dårlige og afgiver
"flyverust" til bestik - og til porcelænet! Jeg har forsøgt at reparere
efter Leth-princippet, og det virkede osse godt nok. Men nu er kurvene så
slidte, at arbejdet virker lidt uoverskueligt. Derfor: ved I hvor man kan
købe nogle brugte kurve ?? (helt nye koster over 600 kr - hvilket jeg helst
ikke vil betale)

Fra : Hauge

Dato : 12-05-03 11:20

Hejsa

"pusmand" <pusmand@ofir.dk> wrote in message
> ...... Derfor: ved I hvor man kan
> købe nogle brugte kurve ?? (helt nye koster over 600 kr - hvilket jeg
helst
> ikke vil betale)

Prøvet på den lokale nærgenbrugsstation?
Ellers ved jeg der findes noget der hedder Repart i Århus, de har alt i
"løsdele" til hårde hvidevarer, men om de er specielt billige, det tør jeg
ikke sige.

Mvh Hauge

Fra : jko

Dato : 12-05-03 13:40

Hej pusmand !
Kan du ikke lige beskrive Leth-princippet ???

Mvh
jko

http://www.kandu.dk/

Fra : pusmand

Dato : 13-05-03 07:57

"jko" <jko.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
> Hej pusmand !
> Kan du ikke lige beskrive Leth-princippet ???
>
> Mvh
> jko

Opvaskemaskine, trådkurve, undgå flyverust
Hvad skal du bruge
· Epoxylim eller flydende emalje
· Flydende skurepulver
· Evt. skuresvamp

Sådan gør du
1. Rustpletter på trådkurvene slibes af med groft sandpapir
2. Epoxy-lim eller "flydende emalje" påføres
3. Flyverust kan stamme fra rust fra andre husholdningsredskaber i
opvaskemaskinen og kan fjernes med flydende skurepulver og en skuresvamp