Kan man flytte en solsorterede?
Fra : Anders Bak

Dato : 11-05-03 15:07

Hej gruppe,
Jeg håber at nogen kan hjælpe med følgende:

Vi har et solsorte-par, der har bygget rede under vores have-halvtag - oven
på vores havemøbler!
Og nu vil vi jo gerne have have-møblerne ud.
Der er (mindst) et æg i reden, men ingen unger endnu.

Så jeg vil gerne spørge, om nogen ved, om man kan flytte sådan en rede.

Der er noget med at man ikke må røre æggene - gælder det også reden?
Kunne man så evt. skubbe den over på et brædt, og flytte den?

Jeg tænkte på at sætte et brædt op, under taget (ret tæt på der hvor de
havde bygget reden) - mon ikke det er der de vil føle sig mest hjemme?

Er der nogen regler omkring det, jeg bør kende til?

På forhånd tak for hjælpen!

--
Med venlig hilsen/Regards
Anders Vedel Bak

Fra : Jens Petersen

Dato : 11-05-03 16:23

On Sun, 11 May 2003 16:06:38 +0200, "Anders Bak"
<not_my_real_email@getnet.dk> wrote:

> [...]
>havde bygget reden) - mon ikke det er der de vil føle sig mest hjemme?
>
>Er der nogen regler omkring det, jeg bør kende til?

Bare flyt den.

Hvis solsorten ikke synes om det bygger den bare en ny og køber nogle
friske æg.

--
Jens

All I Want For Christmas Is Santa's List Of Naugty Girls.

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 11-05-03 16:48

On Sun, 11 May 2003 17:22:33 +0200, Jens Petersen <jp@c.dk> wrote:

>Bare flyt den.
>
>Hvis solsorten ikke synes om det bygger den bare en ny og køber nogle
>friske æg.

Og det der med at bygge en ny - det bliver de godt nok bare ved med.
Jeg har en solsort som bygger rede i drivhuset - lige foran mit
arbejdsbord. Jeg har fjernet reden hver dag de sidste 2 uger. Men den
bliver bare ved

http://www.gartneriet.dk

Så'e uw!

Fra : Jens Petersen

Dato : 11-05-03 17:16

On Sun, 11 May 2003 17:47:52 +0200, Mads Lie Jensen
<mads@gartneriet.dk> wrote:

> [...]
>Jeg har en solsort som bygger rede i drivhuset - lige foran mit
>arbejdsbord. Jeg har fjernet reden hver dag de sidste 2 uger. Men den

Hvor mange æg skal der til en solsorteomelet?

--
Jens

I came, I saw, I did a little shopping.

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 12-05-03 18:01

On Sun, 11 May 2003 18:16:26 +0200, Jens Petersen <jp@c.dk> wrote:

>Hvor mange æg skal der til en solsorteomelet?

Et må vel kunne gøre det?

"Min" solsort er nu ikke så ivrig med at bygge rede mere. Til gengæld
har den lagt et æg oven i en af mine så-kasser i drivhuset...

http://www.gartneriet.dk

Så'e uw!

Fra : Margit

Dato : 11-05-03 17:32

"Anders Bak" <not_my_real_email@getnet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Jeg håber at nogen kan hjælpe med følgende:
>
> Vi har et solsorte-par, der har bygget rede under vores have-halvtag -

Vi har fjernet vores solsorterede nu 4 gange. Næste dag er vi lige vidt.
De har bygget en ny igen. Nu beholder vi dem.
Mvh. Margit