Fjern gammel maling fra mursten.??
Fra : Kent Sørensen

Dato : 11-05-03 08:19

Hej NG.

Vi er i gang med at male vores træværk på huset, dvs. vinduer, udhæng og
lign. Desværre har de tidligere ejer ikke væres så omhyggelige med at dække
af rundt om vinduerne og dermed efterladt adskillige stænk og strøg på
murstenene.
Hvordan får jeg det gamle maling af som har siddet længe og er sunket eller
suget ned i stenene??

Hilsen

Kent

Fra : John Vedsegaard

Dato : 12-05-03 22:50

> [...]
> murstenene.
> Hvordan får jeg det gamle maling af som har siddet længe og er sunket

Prøv bums eller lignende produkt.

John Vedsegaard

---

Fra : Kent Sørensen

Dato : 13-05-03 09:52

Hej John.

Nu er jeg ikke så meget håndværker at jeg lige kender alle produkter ved
navn. Det "bums" du omtaler, er lige hvad og hvor køber man det og mest af
alt, hvordan bruger jeg det ?

Hilsen

Kent

Fra : Ole Jensen

Dato : 13-05-03 12:12

Kent Sørensen wrote:
> [...]
> navn. Det "bums" du omtaler, er lige hvad og hvor køber man det og mest af

Hej

Bums er et produkt til at fjerne maling/lak med. Man bruger det meget
til f.eks. at fjerne maling fra gamle møbler, døre og lignende man gerne
vil have tilbage til råt træ.

Du kan købe det i byggemarkeder/farvehandlere. Det smøres på og sidder
en tid, hvorefter det skrabes af sammen med den opløste maling.

Om det kan bruges til dit brug ved jeg ikke, men prøv at spørge hos
byggemarkedet/farvehandleren.

mvh
Ole-J