Hornfisk Amager sydstrand
Fra : Henning Hviid

Dato : 10-05-03 21:56

I dag, 10/5, var Hornfisken ved amager sydstrand = godt nok ikke så
mange som
sidste år(samme tid), men ingen gik tomhændet hjem, største på 750 gr.

Jeg tror vi i snit fik otte-ti stykker hver, selvom nogle måske syntes de
ikke var helt ligeligt fordelt.

Jeg selv tog 5 mellem 560 og 300 gr., ikke
imponerende, men en god dag med masser af sol.

Hilsen
Henning

Fra : Henrik Biering

Dato : 23-05-03 09:02

Fra : Henning Hviid

Dato : 29-05-03 21:43

Jo da, jeg er ikke en af dem der syntes at de gode steder skal være
hemmelige =

Amager sydstrand, ude ved ishuset/grillen ved en lille p-plads. Man skal
godt nok vade et stykke for at komme ud til dem. Gå ud fra ishuset, der er
en lille sandbanke 5-600 m ude, den er vist altid fri af vandet. Gå lidt
længere ud ved de store sten og til venstre, indtil du ikke kan vade mere,
der går hornfiskene og havørreden. Man kan faktisk gå til begge sider og
finde hornfisk, men af en eller anden årsag er det lige der, 50 m til
venstre for sandbanken at de er.

Jeg har lige kigget på krak, det må være det der hedder sylten lige ud for
skolen v. vierdiget. Jeg er ikke lokaltkendt på Amager, men jeg tror
beskrivelsen er god nok =

Hilsen
Henning