lave regler der sletter mail HELT
Fra : Michael Sørensen

Dato : 10-05-03 13:57

Hej gruppe.

Kan det ikke lade sig gøre, at lave regler, så man sletter mails helt i
stedet for blot at slette / flytte dem til "Slettet post"?

Fra : Søren Blom

Dato : 10-05-03 15:32

"Michael Sørensen" <mail to: m-s@stofanet.dk> skrev
> Kan det ikke lade sig gøre, at lave regler, så man sletter mails helt i
> stedet for blot at slette / flytte dem til "Slettet post"?

Det tror jeg ikke lige du kan, men du kan lave et andet trick. Du kan sætte
Outlook til at det skal tømme slettet post når programmet lukkes. lige til
en anden gang, så får man den bedste hjælpe, hvis man fortælle hvilken
version af programmet man bruger

--
VH

Søren Blom
soren@blom.dk
Mail med spam filter besvares ikke.

Fra : Michael Sørensen

Dato : 10-05-03 15:46

> [...]
> Outlook til at det skal tømme slettet post når programmet lukkes. lige til
> en anden gang, så får man den bedste hjælpe, hvis man fortælle hvilken

OK. det skal jeg (prøve) at huske. Men tak for hjælpen alligevel.
Provokerende er det i hvert fald blevet, at over halvdelen af de mails jeg
får er lige til skraldebøtten. Mails på engelsk med alt muligt indhold, jeg
hverken har bedt om eller har interesse i. Det er blevet specielt gal her på
det seneste. Så lidt træls, man ikke kan lukke dem helt ude eller slette det
helt automatisk.

Men endnu engang tak.

Fra : pre

Dato : 10-05-03 19:23

Der er faktisk flere muligheder, f. eks. som noteret i et tidligere
indlæg:

Gang på gang nævnes MailWasher som et effektivt anti-spam program, der
undersøger e-mails FØR de slippes ind i Inboksen. Programmet er
Freeware (mod Banner reklamer), men et beløb på mellem 3 og 20 Dollar
vil sikre et lifetime abonnement uden reklamer og med alle
opgraderinger. Det kan hentes på adressen:

http://home.xtra.co.nz/hosts/nickbolton/download/MailWasherFree.exe
hvor det nok er klogt at kopiere tekstomtalen før d/l startes.

- og det er rigtigt, der er ekstra gang i SPAM netop nu. Og sikkert
mange vil få glæde af at få se dine erfaringer med programmet.

pre

Fra : Søren ô¿ô

Dato : 10-05-03 21:39

Tryk på Shift + Delete så ryger de ikke i mappen Slettet post.

--

M.v.h. Søren.

Blomst: 142494246
www.selkrog.subnet.dk

Fra : Michael Sørensen

Dato : 10-05-03 22:27

> Tryk på Shift + Delete så ryger de ikke i mappen Slettet post.

Meget rigtigt. Men som teksten i såvel overskriften som i den tekst, jeg
skrev i mit første indlæg, så drejede det sig om en regel, så outlook 2000
automatisk sletter spam helt. Indtil nu har jeg kun fundet ud af at lave
regler, der smider spam i slettet post (og andet er vist ikke muligt, så
vidt jeg har forstået med mindre man har et hjælpeprogram)

Fra : pre

Dato : 11-05-03 08:11

Hvis man "bare lige" kunne ordne SPAM med en regel, hvordor tror du så
at Outlook har indrettet det forholdsvis store JUNK-mail system?

Fra : Michael Sørensen

Dato : 11-05-03 13:00

> Hvis man "bare lige" kunne ordne SPAM med en regel, hvordor tror du så
> at Outlook har indrettet det forholdsvis store JUNK-mail system?

Hvad er Junk-mail system? Er det i Outlook 2000? Er det bedre mod spam end
regler?

/MS

Fra : pre

Dato : 11-05-03 17:32

Kik i hjælpeteksterne for konkrete fakta.

Fra : Michael Sørensen

Dato : 11-05-03 20:17

> Kik i hjælpeteksterne for konkrete fakta.

Ved at søge på "Junk", "Junkmail", "junk mail", "hvad er junk" kommmer
følgende "hjælp":

"Jeg forstår ikke, hvad du mener. Prøv at omformulere dit spørgsmål."

Hvad siger din hjælp?

Fra : pre

Dato : 11-05-03 21:55

Min er på Engelsk. Gå til Outlook i Dag og klik på "Organize" (Men
altså på Dansk). Den ligger mellem Find og adressebogen.

Fra : Michael Sørensen

Dato : 12-05-03 16:38

> Min er på Engelsk. Gå til Outlook i Dag og klik på "Organize" (Men
> altså på Dansk). Den ligger mellem Find og adressebogen.

Jeg kan desværre ikke finde det - men tak for din tid anyway.

Fra : pre

Dato : 12-05-03 21:14

Selvfølgelig kan du ikke finde det - for jeg skrev forkert. Det er
IKKE Outlook i Dag-skærmen du skal se på, det er Inbox.