Implanon ??
Fra : Zille

Dato : 09-05-03 23:17

Hejsa.

Jeg vil bare gerne høre, om der skulle være nogen, der har erfaring med den
nye P-pind ??? Det er en stav der sættes ind under huden på indersiden af
armen for at undgå at blive gravid. Jeg kunne godt tænke mig at høre lidt
mere om den - så hvis du har prøvet det, så giv mig en mail og jeg vil læse
den med stor glæde.
Får man stadig menustration ? Hvor sikker er den ? Hvad er bivirkningerne
osv !!

Med venlig hilsen

Zille

Fra : Holger Danske

Dato : 10-05-03 13:20

Zille <lcp@mailmeikke.dk> wrote:
> [...]
> giv mig en mail og jeg vil læse den med stor glæde.
> Får man stadig menustration ? Hvor sikker er den ? Hvad er

Hej Zille !!

Du skal være opmærksom på at de kan være svære at finde igen, hvis de vælger
at tage på en lille rejse rundt i kroppen.
Det var et problem der var oppe og vende i pressen for et års tid siden, om
de har fået lavet dem om så de kan spores nu, det ved jeg ikke.
Der skulle slet ikke være de samme bivirkninger, øget vægt/vand i
kroppen/hede-kuldeslag o.s.v. som ved konventionelle P-Piller, og
sikkerheden skulle være den samme, og jo, du vil menstruere som vanligt !

Venligst
Allan

--
H.D. (sig) -- Kun døde fisk flyder med strømmen --
Kom ikke -- Skønhed afhænger af øjnene der ser --

Fra : Louise

Dato : 10-05-03 17:46

> [...]
> den med stor glæde.
> Får man stadig menustration ? Hvor sikker er den ? Hvad er bivirkningerne

Hejsa Zille

Jeg fik i oktober indsat en implanon. Så jeg kan godt svare på dine
spørgsmål...

ja du får stadig mensturation. Sikkerheden mod at blive gravid er 99%
De bivirkninger jeg har haft er kun at min mens ikke er så præcis som den
var før. da kunne jeg næsten sætte uret efter den. Nu kan den godt komme 4
dage senere end den skulle... Den første mens jeg havde efter den blev
indsat var meget kraftig, men den er normal igen. Dog har jeg brunligt
udflåd 2 dage før den kommer. Nogengange kan den være der i op til 3 uger.
Men har fået at vide at der kan gå op til 6 måneder før kroppen har fundet
en ny rytme. Selv synes jeg den er behagelig. Har en fast kæreste, og jeg
gider ikke være bange for om jeg nu glemmer en pille en enkelt dag. Prisen
ligger på ca 1300 kr, men den holder så i ca 3 år. Og regner du det ud med
prisen på p-pillerne, så sparer du en hel del.
Har fået et meget lille ar der hvor den blev sat ind, men det er ikke noget
man ligger mærke til. Og jeg kan mærke hvor den sidder og kan derfor følge
med hvis den skulle forsvinde, men hvis den er blevet sat rigtigt ind bliver
den hvor den er. De første dage hvor du har fået den ind, kan du mærke den,
men det vænner du dig hurtigt til, så du tilsidst ikke mærker det mere. tror
der gik 3-4 dage for mit vedkommende.

Da jeg havde besluttet at jeg ville have den, surfede jeg meget på nettet
for at finde ud af hvad det var for noget.

Har indsat noget jeg hentede ned fra nettet da jeg havde bestemt mig. Håber
du kan bruge det. Læs det og tag den beslutning du synes er bedst.

Louise

Fra : Dorthe Eshington

Dato : 12-05-03 15:51

"Zille" <lcp@mailmeikke.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> den med stor glæde.
> Får man stadig menustration ? Hvor sikker er den ? Hvad er bivirkningerne

Hej Zille !

Jeg har haft en af disse i armen og var bestemt ikke glad for den. Jeg blev
syg af den, ondt i maven, svimmel, kvalme og ondt i hovedet. Jeg fik taget
masser af prøver for at se, om det kunne være andet, men alt andet blev
udelukket. Jeg blev så syg, at jeg tabte 20 kilo i løbet af de 5 måneder jeg
havde den i armen.

Til sidst fik jeg den pillet ud, og så fik jeg det bedre igen. Firmaet der
laver dem, sagde, at de før havde haft nogen med disse bivirkninger, så jeg
fik halvdelen af mine penge retur.

Jeg har jo nok bare været en af de uheldige, der ikke kunne tåle den.

Held og lykke med din beslutning.

Mange hilsner Dorthe Eshington