Uønskede rådyr i haven
Fra : Klaus Trampedach

Dato : 25-03-01 11:34

Findes der andre midler mod uønskede rådyr i haven end dyrehegn? Det
koster jo en formue, jeg skulle i givet fald sætte ca. 250 meter op
for at forhindre "indtrængen".

Jeg tænker på et eller andet, man kunne drysse eller sprøjte de
steder, hvor de oftest går ind eller omkring de mest attraktive
planter, som jeg efterhånden er godt træt af at se befriet for alle de
nye knopper.

Sådan a'la "gå-væk-kat"....

mvh
Klaus

Fra : Peter Ole Kvint

Dato : 25-03-01 13:25

Klaus Trampedach wrote:

> [...]
> steder, hvor de oftest går ind eller omkring de mest attraktive
> planter, som jeg efterhånden er godt træt af at se befriet for alle de

I Sverige bruger de pæle med et stof udvundet af ben,
det er i stand til at holde Elgene væk, fordi det luger af ulvegrav.

Et dyrehegn skal være 2,5m højt!

Fra : Peter Ole Kvint

Dato : 25-03-01 14:26

Klaus Trampedach wrote:

> [...]

> steder, hvor de oftest går ind eller omkring de mest attraktive
> planter, som jeg efterhånden er godt træt af at se befriet for alle de

"Gå-vak-hjort" hedder:
Hjortetaks olie

Fra : John Ingversen

Dato : 25-03-01 20:53

Hæng en pose med menneskehår op der hvor hjortene generer - det kan de ikke
li'.
John

Fra : Casper

Dato : 26-03-01 11:20

On Sun, 25 Mar 2001 21:53:29 +0200, "John Ingversen"
<enghuset@post9.tele.dk> wrote:

>Hæng en pose med menneskehår op der hvor hjortene generer - det kan de ikke
>li'.
>John

Går der ikke lidt hekseri i det nu...?

Fra : LEIF & ANNIE JOHANSE~

Dato : 26-03-01 14:18

Der findes nogle batteridrevne infrarøde alarmer, der bl.a. bruges
til butiksdøre, sådan et par stykker sat op på strategiske steder
i haven kan måske hjælpe

mvh
Leif Johansen
--
Hjemmesiden for havefolket, både nybegynderen og den mere erfarne
http://www.havesider.dk

Fra : Vibeke Hansen

Dato : 26-03-01 00:13

"> Findes der andre midler mod uønskede rådyr i haven end dyrehegn? Det
> koster jo en formue, jeg skulle i givet fald sætte ca. 250 meter op
> for at forhindre "indtrængen".

Sidste efterår havde vi besøg af rådyr. De smagte på æbler og blomster.
Vi satte el-tråd op . og det afholdt dem fra unoderne.
mvh Vibeke