Squash i krukker?
Fra : Blue

Dato : 09-05-03 07:52

Jeg læste et sted at det er en god idé at plante squash i krukker i
stedet for i køkkenhaven hvor de ellers har tendens til at overtage
det hele.

Er der nogen her der har erfaring med det? Ved i om man kan have mere
end een plante i en stor krukke (Den største i de typiske
malaysiakrukkesæt). Hvor meget rødder får sådan en fyr? Skal der
vandes flere gange om dagen når først den har sat frugt?

Blue?

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 09-05-03 09:42

blue@ofir.dk (Blue) writes:

> [...]
> malaysiakrukkesæt). Hvor meget rødder får sådan en fyr? Skal der
> vandes flere gange om dagen når først den har sat frugt?

Hvad vil du med mere end en plante? :) Efter min erfaring er en enkelt
plante nok til at en hel familie er ved at brække sig når de hører
ordet squash.

Jeg vil i øvrigt tro, at du ikke kan have mere end en plante i en
krukke, der er simpelthen ikke plads til squashene ellers, og så har
de det med at rådne.

Når de er i haven, er de ret hårdføre og skal kun vandes, når det
bliver _for_ tørt. Jeg vil gætte på at planter i krukker skal vandes
oftere, men flere gange om dagen tror jeg nu alligevel ikke på.

Mvh Trine

http://www.triane.dk, billig overnatning i Nordjylland
http://www.bierstedjuletraeshandel.dk, æresporte og gran

Fra : Poul Erik Jørgensen

Dato : 20-05-03 21:37

"Blue" <blue@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg læste et sted at det er en god idé at plante squash i krukker i
> stedet for i køkkenhaven hvor de ellers har tendens til at overtage
> det hele.

Det kan man da godt. Men se lidt på den valgte type. Dem vi dyrker laver
efterhånden en lang stængel som squashene kommer på - og jeg kan ikke
forstille mig at det vil se pænt ud på en krukke.

PEJ
--
Remove MAIL from my email-address when replying.
Enlevez MAIL de mon adresse électronique pour me contacter.

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 22-05-03 23:39

Poul Erik Jørgensen <jr@MAIL.aalborghus.dk> skrev i en
> [...]
> --
> Remove MAIL from my email-address when replying.
> Enlevez MAIL de mon adresse électronique pour me contacter.

Den kravler ret hurtigt ud over krukken. Og den skal stå ude for at trives.
Jeg har planer om 4 planter (igen), og de skal ikke stå og skamme sig i en
krukke. Skvash kan anvendes i mange sammenhænge og fryses/syltes. Har man
for stor mængde, plukker man blot tidligere. Har man ikke jord nok, sætter
man dem i kanten af et bed, og lader dem vokse ud på græsplænen......
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Blue

Dato : 23-05-03 12:26

> Den kravler ret hurtigt ud over krukken. Og den skal stå ude for at trives.
> Jeg har planer om 4 planter (igen), og de skal ikke stå og skamme sig i en
> krukke.

Jeg har skam heller ikke planer om at de skal stå og skamme sig. Tvæt
i mod, så skal de stå i krukker på min terasser hvor jeg også har mit
nye udekøkken og derfor gerne vil have kryddreurter og andre spiselige
ting til at stå rundt omkring i krukker.

> Har man ikke jord nok, sætter
> man dem i kanten af et bed, og lader dem vokse ud på græsplænen......

Det tror jeg min (have)mand ville være ked af hvis jeg gjorde. Så kan
han jo ikke slå græsset der hvor planten breder sig!

Men tak for tilbagemeldingen!

Blue

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 23-05-03 14:12

Blue <blue@ofir.dk> skrev i en

> [...]
>
> Det tror jeg min (have)mand ville være ked af hvis jeg gjorde. Så kan
> han jo ikke slå græsset der hvor planten breder sig!

Man håndluger det højeste, men p.gr.a. manglende lys, gror det forbavsende
lidt, men kan lige netop holde liv. Så problemet er kun at køre udenom.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen