Placering af solfangere?
Fra : Morten

Dato : 08-05-03 13:42

Hejsa

Jeg har anskaffet mig 2 solfangere som skal bruges til at opvarme vores
5.200 liters badebassin (de store blå) til sommer.

Solfangerne skal bare stå på græsplænen, og køre fra morgen til solen går
ned...

Hvor mange grader skal de hæves fra vandret for mest udbytte ? (normalt er
vist 45 grader)

Og hvilken retning skal den sorte flade pege ?

/Morten

Fra : Morten Guldager

Dato : 08-05-03 15:01

Thu, 08 May 2003 at 12:41 GMT Morten wrote

> [...]
> vist 45 grader)
>
> Og hvilken retning skal den sorte flade pege ?

Syd. Og 45 grader er vist meget fint her omkring.

/Morten

Fra : Holm

Dato : 08-05-03 15:28

Hej Morten

60 grader

mvh HK

Fra : Jakob Griffel \(slet~

Dato : 08-05-03 17:19

> 60 grader

Er det ikke til helårsbrug, altså også om vinteren, hvor solen står lavt?
Der skal man vel ikke i basdebassin...?

Hilsen Jakob