Lak med lud
Fra : Henrik Ibsen

Dato : 08-05-03 09:16

Hejsa
Jeg har bygget et lille kolonihavehus med fyrretræsgulv. Nu er det så
meningen at gulvet skal have en eller anden form for behandling og i den
forbindelse har min (evigkloge) svoger snakket om at man kan give det "lak
med lud" -Det skulle give en lys overflade samtidig med at det skulle
beskytte godt.
Er der nogen der har erfaring med det?

Det er meningen at ungerne skal kunne gå direkte ind fra haven uden at
bekymre sig om lidt mudder på skoene. Så hvis der er andre gode ideer til
behandlingsformer er jeg meget lydhør.

Tak får råd
Henrik

Fra : Marco

Dato : 08-05-03 13:25

"Henrik Ibsen" <41@c.dk> skrev:

> Jeg har bygget et lille kolonihavehus med fyrretræsgulv. SNIP og i den
> forbindelse har min (evigkloge) svoger snakket om at man kan give det "lak
> med lud" ... SNIP

Mon ikke han mener lak med UV-filter eller lud med dertil hørende
efterbehandling med sæbevand eller olie ?
Hvis man skal lysne træet, kan man supplere med hvidpigment i lakken.

> Det er meningen at ungerne skal kunne gå direkte ind fra haven uden at
> bekymre sig om lidt mudder på skoene. Så hvis der er andre gode ideer til
> behandlingsformer er jeg meget lydhør.

Ikke andet end hvis du lakerer gulvet, skal du ikke bruge vandfortyndbar
lak.

--
Hilsen Marco

www.MecoWeb.dk