Havetraktor MTD 125/96
Fra : E. Jensen

Dato : 08-05-03 09:12

Hej, Raad og Daad har/har haft denne havetraktor til salg for kr 9.995,- for
nylig. Muligvis som "samlesæt". Er der nogen der har erfaringer med denne
traktor ? Er motoren solid nok og stærk nok til lidt kuperet terræn(12.5 hk
Briggs & Stratton). Er gear funktionen solid nok ? Kort sagt: Er det en
havetraktor man kan forvente kan holde i mere end et par år ? Eller skal man
ty til MTD's dyrere modeller med 13 og 13.5 hk Briggs & Stratton I/C motor,
og mere moderne design ? Jeg er faktisk ligeglad med hvordan den ser ud.

mvh E

Fra : Jensn

Dato : 08-05-03 11:28

"E. Jensen" <FjernMigebbehoegjensenFjernMig@hotmail.com> skrev i en
meddelelse news:3eba1179$0$48913$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> [...]
motor,
> og mere moderne design ? Jeg er faktisk ligeglad med hvordan den ser ud.

Hej

Er du sikker på at den ikke er med I/C motor ?

Vi har nemlig en 4-5år gammel MDT 125/96 og det er Briggs & Stratton's I/C
motor
som sidder i den

Gearene er alletiders på vores (ved ikke om det er det samme på Råd &
Dåd's), men
der er 7 fremadgående og 7 bak - som er "variable" og man skifter imens man
kører
(Faktisk samme system som på de gamle DAF biler med "million-gear" hvis du
kender dem)

Samtidig er MTD meget kraftig i konstruktionen

Jeg kan varmt anbefale dem !

Mvh.
Jensn

Fra : E. Jensen

Dato : 08-05-03 12:06

> [...]
> motor,
>
> Hej
>
> Er du sikker på at den ikke er med I/C motor ?

Nej, det er jeg ikke sikker på, da jeg først skal hen og kigge på den i dag.
Jeg har kun kigget på b/130 modellen, som har 13.5 hp I/C motor. Så det skal
nok passe at 125/96 også har I/C motor.

> [...]
> kører
> (Faktisk samme system som på de gamle DAF biler med "million-gear" hvis du

Næh, det kender jeg nu ikke. Jeg håber bare ikke at kraftoverførslen til
hjulene sker via en rund plade med gummibelægning yderst, som kører
forskellige steder på en anden rund metalplade, alt afhængig af hvilket gear
man kører i. Den runde plade med gummibelægningen bliver nemlig slidt
rimelig hurtigt. Dette har jeg oplevet på en Ariens traktor. Kan det passe
at MTD overfører kraften til hjulene via remme ? Og i såfald hvor tit har du
skiftet disse remme, hvis du overhovedet har gjort det ?

> Samtidig er MTD meget kraftig i konstruktionen
>
> Jeg kan varmt anbefale dem !

Den skal bruges til et nedlagt landbrug, ikke et gods. Så jeg overvejer den
kraftigt. På den anden side, så får man jo som regel hvad man betaler for,
så det... Tak for input.

mvh E

Fra : Jensn

Dato : 09-05-03 06:11

"E. Jensen" <FjernMigebbehoegjensenFjernMig@hotmail.com> skrev i en
meddelelse news:3eba3a48$0$48914$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> [...]

den
> kraftigt. På den anden side, så får man jo som regel hvad man betaler for,

Hej

På vores MTD er det remme og jeg har kun fået dem skiftet én gang - ikke
fordi
at de trængte, men fordi jeg havde lidt penge tilgode hos vores lokale
reparatør,
så de blev skiftet i forbindelse med alm. olie-service.

Vi har en græsplæne på ca. 1500m² som bliver slået flittigt - både af mig og
min
søn - han kører lidt "haveræs" på den en gang imellem (som 13-årige nu gør)
og
jeg tager nogle gange en tur med datteren på slæb på sin bobslæde

Sammenlignet med mine forældres Murray (staves det sådan ?), så er MTD en
langt bedre
kvalitet - og sammenlignet med vores fornævnte reparatør's Jonsered
traktorer, så er
den udført i en væsentlig kraftigere kvalitet.

Mvh.
Jensn