Kan man få et javascript til at snakke sam~
Fra : Gugge

Dato : 08-05-03 06:41

Kan man få et javascript til at snakke sammen over 2 html sider.

Dvs side 1. name= fast:
Skal have et stort billede stående heletiden med tekst til, venstre side af
skærmen.

Side 2. name=thumbnails
Skal have mange thumbnails eller små billeder, som ved at kører musen
henover ændre man det stor billede på siden: fast.
Desuden skal tilhørende tekst også ændres.

Jeg har det færdigt på 1 side, dvs på samme side kan det fint kører, men
over 2 sider ?????

Og jeg vælger at gøre det på denne måde, da jeg gerne vil have eden funktion
at venstre side af vinduet står stille og den højre side kan scrolle ned med
alle de små billeder..

Kan nogen hjælpe med dette ?

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 08-05-03 09:44

"Gugge" <gugge@image.dk> writes:

> Kan man få et javascript til at snakke sammen over 2 html sider.

Ja, i hvert fald hvis de kommer fra samme server. Ellers kan det være
forbudt af sikkerhedshensyn.

> Dvs side 1. name= fast:
>
> Side 2. name=thumbnails

> Jeg har det færdigt på 1 side, dvs på samme side kan det fint kører, men
> over 2 sider ?????

Det ville være nemmere at give konkrete råd hvis vi kunne se den ene
side og/eller de to sider du har forsøgt.

> Og jeg vælger at gøre det på denne måde, da jeg gerne vil have eden funktion
> at venstre side af vinduet står stille og den højre side kan scrolle ned med
> alle de små billeder..

Det kan man godt på en side, hvis man bruger CSS.

En måde er at sætte en højde på området med de små billeder
(height:100% er måske et godt valg) og så sætte overflow:auto.
Så kan du scrolle det stykke.

En anden mulighed er at placere det store billede med position:fixed,
så det ikke flytter sig når man scroller siden. Det virker dog ikke i IE,
da den mangler nogle basale CSS-egenskaber.

Det hører dog ikke til i .clientside, snarere i d.e.i.w.html

Med javascript kan man godt få fat i en anden siden. For at skifte et billede
i en anden side, så kan man skrive

window.parent.frames['fast'].document.images['stort'].src = ...ny URL... ;

/L

Fra : Gugge

Dato : 08-05-03 10:37

> window.parent.frames['fast'].document.images['stort'].src = ...ny URL...
;

1000 tak Lasse.
Det var lige den sætning jeg manglede..
KANON...