Fælles indkørsel med grus skal fornyes
Fra : Goofy

Dato : 07-05-03 18:35

Hej
Fælles med en anden nabo har vi en indkørsel med hvidt grus. Det ser
efterhånden noget træls ud, og naboen har flere gange omtalt, at de ønsker
nyt grus på indkørslen.
Det er vi enige i, men vi er ikke helt enige i, hvad der er bedst.
I de sidste 10 år har der været grus i indkørslen, og når der er blevet lagt
nyt grus, har det først været et lag stabil grus, derefter hvidt grus. (Vi
har kun boet her 1 år, men vi har fået historien fra tidligere ejere og
naboen.)
Det mener naboen at vi skal gøre igen, men hvorfor skulle vi betale for
stabilgrus? Er der nogen grund til det? Efter 10 år, med stabiltgrus hvert
tredie år, så kan vi altså ikke se nogen fornuft i, at vi igen udlægger
stabiltgrus.
Vi tænker, at et lag fibertex under det nye hvide grus vil være langt
tilstrækkeligt og i sidste ende meget mere effektivt.
Hvad mener I?
På forhånd tak
MVH
Goofy

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 07-05-03 22:12

On Wed, 7 May 2003 19:34:39 +0200, "Goofy" <goofy@events.slet-nospam.dk>
wrote:

>Vi tænker, at et lag fibertex under det nye hvide grus vil være langt
>tilstrækkeligt og i sidste ende meget mere effektivt.
>Hvad mener I?

Hvad skulle der være i vejen for bare at hælde et tyndt lag nyt hvidt
grus på?
Bunden er formentlig ordentligt sikret af stabilgrus fra sidste gang, så
det er vel bare pga. udseendet eller?

På mit arbejde hælder vi bare et tyndt lag nyt hvidt grus på når det
gamle ser for trist ud - det går fint. Selv om 33 tons hvidt grus nu er
en god del

http://www.gartneriet.dk

Så'e uw!

Fra : Jørgen Rasmussen

Dato : 08-05-03 03:54

Goofy wrote:
> [...]
> Vi tænker, at et lag fibertex under det nye hvide grus vil være langt
> tilstrækkeligt og i sidste ende meget mere effektivt.

Læg det bare oven i det eksisterende.
Jeg formoder at det hvide grus svarer nogenlunde til småsten.
(Det der vist kaldes ral. Eller finere)

Min vurdering af at lægge fibertex: At det skal et stykke ned for ikke
at blive kørt op.
Dvs. der skal lægges et tykt lag grus på.

Skal fibertex stabilisere eller forhindre ukrudtet i at komme op.?

Afhængig af hvor meget der køres kan en indkørsel med ral holde i masser
af år, uden at tilføre nyt materiale. - Med lidt vedligehold. Dvs. at
det bla. holdes fri for ukrudt.
Det er ihvertfald min erfaring.

Mvh. Jørgen

Fra : Calle.

Dato : 08-05-03 09:19

Goofy wrote:
> [...]
> Vi tænker, at et lag fibertex under det nye hvide grus vil være langt
> tilstrækkeligt og i sidste ende meget mere effektivt.

Drop stabil og fibertex. Indkørslen skulle gerne være fast allerede, så
stabilen er unødig. Fibertex i en indkørsel har jeg aldrig hørt om,
medmindre det er under fliser.
Den modvirker ikke ukrudt, da der vil blive slæbt jord ind over den.
fugle der taber/smider frø. Nøjes med at fylde efter med det hvide grus.
--
Calle

Fra : Goofy

Dato : 08-05-03 16:54

Hej
Tak for jeres svar som har gjort, at vi vil foreslå naboen, at vi blot får
det hvide grus og hverken stabiltgrus eller fibertex.
Tak for jeres hjælp.
MVH
Goofy