Humane men effektive fængsler
Fra : "Bo Warming"

Dato : 25-03-01 07:51

> Desuden mener jeg at benådning af fanger der har fået livstidsstraf skal
> afskaffes med øjebliklig virkning. Jeg ønsker ikke at møde nogen af dem på
> gade mere. Desuden skal de være 100 % overvåget hele tiden med den nyeste
> teknik.
> Fængslerne skal være sikret med alt muligt teknisk udstyr som gør det
> fuldstændig umuligt og flygte.

BW: Vi regeres af behandlere, der kan lide at belønne og straffe og derved
opnå magt.

Også de indespærrede er udsat for medynk, frynsegoder og "negativ
motivation" .

Vigtigst for os lovlydige er at blive beskyttet mod Lundin-typer - og det
kan opnåes uden at "livsvarigt gøres livsvarigt."

Een mand kan styre et TV-overvåget fængsel, og kopi af fangers interne mail
og telefonsnak kan bidrage til indsigt, så man i visse tilfælde - i stil med
Palle Sørensen - lader en morder gå fri, når sandsynligheden for gentagelse
er ultra lille.

Radiosender der vis satelit varskor en (prøve)løsladt, hvis han træder ud af
tilladte områder, fx fange-øer eller -landsdele eller -bydele kan være et
godt alternativ til nuværende celle-liv(eller træder ind i forbudte områder,
fx Vesterbro).

Selv uden den avancerede teknologi, kan man gøre tilværelsen mere udholdelig
og farefri for fanger, som ikke bør stemples som afskum. Alle kan komme i en
situation, hvor hård kriminalitets-dom bliver resultatet.

Fanger bør ikke færdes frit mellem hinanden, med risiko for slagsmål,
aids-.spredning osv. Men der må gerne være kortspils-rum med fire, tykke
glasvinduer der støder sammen så de fire spillere kan se hinanden men ikke
røre hinanden - kun stikke kort gennem en sprække. Læs mine kapitler i
Glistrup-bogen http://straffesager.webjump.com.

Nuværende luksus-fængsler slipper vi ikke hurtigt af med, så vi politiske
kandestøbere bør også tænke i lappeskrædderi.

At give fanger hårdt arbejde og fjerne udgang og besøg er vigtigst.

Fangevogtere belønner god opførsel med at de slipper ud før tid - det kan
bevares, hvis elektronisk overvågning pr satelit sker efter
(prøve)løsladelse.

Også psykiatrisk anbragte er underkastet behandleres luner, og ikke altid
betryggende.

Her et eksempel:

-- Læger vildleder om elektrochok --
Indland: Op mod 2000 psykisk syge danskere behandles med elektrochok hvert
år, men de sindslidende klager over, at de ikke informeres godt nok om
bivirkningerne.
http://www.jp.dk/dbp/internetavisen/indland/artikel&art_id=3294092

Bo Warming, Bjelkes Alle 46, DK-2200 Copenhagen , 35861000

bo.warming@spamfilter.dk www.glistrup.com

Fødselsdagsgaven til Glistrup: Bliv stiller for Fremskridtspartiet og vind
præmier for 30.000 kr.Se http://www.frp.dk

-

--
Posted from litemail.bigfoot.com [208.156.39.208] (may be forged)

Fra : Niels Steg

Dato : 25-03-01 08:31

Fut dk.politik

Fra : Rasmus Underbjerg Pi~

Dato : 25-03-01 11:37

"Niels Steg" <niels.steg@get2net.dk> mælte sligt:

>Fut dk.politik
>
>""Bo Warming"" <Bo.Warming@spamfilter.dk> skrev i en meddelelse
[klip alle Bos ca. 100 linier]

Kunne vi ikke blive enige om at lade være med at citere hele det
foregående indlæg?

Venlig hilsen,

--
=-=-=-= "Kæmp for alt, hvad du har kært; dø, om så det gælder =-=-=-=
* Rasmus Underbjerg Pinnerup <> }{obbes (ICQ UIN="4070320") *

Fra : Niels Steg

Dato : 25-03-01 12:45

"Rasmus Underbjerg Pinnerup" <hobbes@post1.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:bhirbtc8f9tml1i7o6kk4gjduplp2nojld@4ax.com...
> "Niels Steg" <niels.steg@get2net.dk> mælte sligt:
>
> Kunne vi ikke blive enige om at lade være med at citere hele det
> foregående indlæg?

Undskyld, teknisk uheld

Niels

Fra : Rasmus Underbjerg Pi~

Dato : 25-03-01 11:34

Bo.Warming@spamfilter.dk ("Bo Warming") mælte sligt i
dk.livssyn.kristendom:

>BW: Vi regeres af behandlere, der kan lide at belønne og straffe og derved
>opnå magt.

[kliiiip]

Dette har ikke en hujende fis at gøre med religion eller kristendom.
Hold det venligst i dk.politik.

Fra : Børge Højlund Jensen

Dato : 25-03-01 11:47

Hvad har dit indlæg med kristendom ar gøre? Jeg spørger bare
se ind på www.nydhedder.subnet.dk
Med hilsen Børge

Fra : Rasmus Underbjerg Pi~

Dato : 25-03-01 14:28

"Børge Højlund Jensen" <migvibor@worldonline.dk> mælte sligt:

>Hvad har dit indlæg med kristendom ar gøre? Jeg spørger bare

Mit indlæg er en henstilling til Bo om, at sende sine indlæg i de
grupper, hvor de hører hjemme. Mit indlæg har som sådan ikke noget med
kristendom at gøre. Henstillinger hører dog hjemme i den gruppe, hvor
det indlæg, de kommenterer, er afsendt.

>se ind på www.nydhedder.subnet.dk

404 Siden findes ikke

Venlig hilsen,

Fra : Børge Højlund Jensen

Dato : 25-03-01 14:33

prøv www.nydheder.subnet.dk
Børge

Fra : Børge Højlund Jensen

Dato : 25-03-01 11:48

Hvad har dit indlæg med kristendom ar gøre? Jeg spørger bare
se ind på www.nydheder.subnet.dk
Med hilsen Børge

Fra : Per Nor

Dato : 26-03-01 20:24

--
læs nationalt forum
http://nationalt.forum.tripod.com
"Børge Højlund Jensen" <migvibor@worldonline.dk> wrote in message
> Hvad har dit indlæg med kristendom ar gøre? Jeg spørger bare
> se ind på www.nydheder.subnet.dk
> Med hilsen Børge
<snip>
svar: det har absolut intet med kristendom at gøre, for han er en humanist
.
P.N.