Problemer med gamle spil der kører for stæ~
Fra : Mikkel Wied

Dato : 05-05-03 17:44

Hej.

Jeg har nogle gamle Sierra spil, såsom Zeus, Pharaoh med videre(ved godt det
er oldsager, men jeg kan nu stadig godt lide dem), som bare ikke er til at
spille på min Windows XP maskine.
De kører alle sammen alt for hurtigt så man ikke kan følge det mindste med i
hvad der foregår.

Jeg har prøvet blandt andet bare at sætte spilhastigheden ned inde i
spillene. Det virker, men så går der meget lang tid før der sker noget
action i spillene, og så er det ikke så morsomt at spille.
Jeg har også prøvet at sætte spillene op til at køre i kombatibilitets mode,
med henholdsvis, win 98/95, Win ME, Win 2000 osv., men det hjælper ikke.
Sidst har jeg forsøgt mig med et program kaldet Turbo, hvor man kan nedsætte
computerens hastighed på processoren, så programmerne/spillene kører
langsommere, det virker, men uheldigvis har dette også stor indflydelse på
musik og lydeffekter i spillene, hvor lyden begynder at hakke og generelt
lyder mærkeligt. Jeg har naturligvis også prøvet med både 32bit og 16bit
farvedybde for at se om det skulle gøre en forskel, men ak.

Jeg har opdateret min Windows XP med alt hvad den kan opdateres med af
sikkerhedsopdateringer og den nyeste DirectX 9, nyeste drivere til alt
hardware, som grafikkort, chipset, lydkort osv., men ligemeget hjælper det.

Jeg har desuden forsøgt mig med support hos Sierra(eller det der en gang hed
Sierra), hvor jeg beskrev nøjagtig det samme som jeg har gjort nu i denne
post, og faktisk som ventet fik jeg blot en standardsmøre stukket i hovedet,
hvor de beder mig prøve alle de her ting, som jeg allerede har prøvet....
Samt naturligvis beskeden om at spillene aldrig er blevet testet på Windows
XP platformen og at de derfor ikke kan yde nogen support på produkterne.....

Min maskine er udstyret med en AMD Thunderbird 1400Mhz CPU, Asus G-Force 4
MX 440 grafikkort med DDR-RAM, samt et Via Chipset på bundkortet, hvis I kan
bruge disse informationer til noget.

Er der en eller andet snedig person her i gruppen som har været ude for
samme problemer og eventuelt kender til den gyldne løsning på problemet, så
skriv endelig tilbage - Al hjælp bliver taget imod

Jeg savner mine gamle spil helt vildt.....

På forhånd takker.

Med venlig hilsen

Mikkel Wied

---

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 05-05-03 18:07

Mikkel Wied wrote:
> [...]
> ikke er til at spille på min Windows XP maskine.
> De kører alle sammen alt for hurtigt så man ikke kan følge det

/Snip

Hej Mikkel. Prøv at kigge herinde engang:
http://vogons.zetafleet.com/

Held & Lykke med det

-Sune

Fra : Mikkel Wied

Dato : 05-05-03 18:39

"Sune Mika Salminen" <efternavn@doktor.dk> wrote in message
Mikkel Wied wrote:
> [...]
> mindste med i hvad der foregår.

/Snip

Hej Mikkel. Prøv at kigge herinde engang:

Kiggede og søgte, men fandt ikke noget der kunne bruges. Der er mest info om
rigtig gamle spil, hvor man idag har props med lyd m.v., men så gamle er de
her Sierra spil ikke - Måske leder jeg mest af alt efter noget som kan sænke
hastigheden på disse Spil: Pharaoh, Zeus osv., uden det sløver hele
maskinen - men altså kun selve spillet.... nogen hints anybody ??

På forhånd takker.

Mvh.

Mikkel Wied

---

Fra : Lakken

Dato : 05-05-03 20:47

Jeg kan desværre ikke hjælpe dig med dit problem, men bemærkede at du er til
"City Builder" spil.
I den forbindelse kan jeg varmt anbefale det nyeste skud på
Sierra-grenen(Zaesar 1-3, Pharoah, Zeus), nemlig "Emperor: Rise of the
Middle Kingdom"(http://emperor.sierra.com/)

Mvh
Lakken