Betalingsbetingelser?
Fra : Thomas°°°

Dato : 05-05-03 10:48

Jeg har ladet mig fortælle at der er en standardbetalingsbetingelse på 30
dage netto, såfremt der ikke ligger nogen skriftlig aftale mellem to
virksomheder. Er der nogen der kan be-/afkræfte dette, gerne med henvisning
til lovtekst eller lign.?

--
MVH

Thomas
http://www.jogt.com - live webcam

Fra : Martin Moller Peders~

Dato : 05-05-03 12:05

In <3eb633b8$0$95370$edfadb0f@dread11.news.tele.dk> "Thomas°°°" <flash4@FJERNit.dk> writes:

> [...]
>dage netto, såfremt der ikke ligger nogen skriftlig aftale mellem to
>virksomheder. Er der nogen der kan be-/afkræfte dette, gerne med henvisning

Hvis der intet er aftalt paa forhaand, er det 0 dage. Med det samme.

/Martin

Fra : Thomas°°°

Dato : 05-05-03 12:21

"Martin Moller Pedersen" <tusk@daimi.au.dk> skrev i en meddelelse
> In <3eb633b8$0$95370$edfadb0f@dread11.news.tele.dk> "Thomas°°°"
<flash4@FJERNit.dk> writes:
> Hvis der intet er aftalt paa forhaand, er det 0 dage. Med det samme.

Også når det er B2B?

Fra : Lars Funck

Dato : 05-05-03 12:31

"Thomas°°°" <flash4@it.dk> skrev i en meddelelse
> "Martin Moller Pedersen" <tusk@daimi.au.dk> skrev i en meddelelse
>
> Også når det er B2B?

Jeg vil mene, at man kun har kredit hvis dette er aftalt.

MVH

Lars

Fra : Carsten Thomsen

Dato : 05-05-03 16:09

Se mit forrige spm: Betyder netto kontant "med det samme" ???

Mange hilsner fra
Carsten
cajuth@hotmail.com

Fra : Knud Berggreen

Dato : 05-05-03 20:48

On Mon, 5 May 2003 17:09:10 +0200, "Carsten Thomsen"
<cajuth@hotmail.com> wrote:

>Se mit forrige spm: Betyder netto kontant "med det samme" ???

Ja, men du kan også tdeliggøre det ved f.eks. at skrive
"Fakturabeløbet er forfaldent ved fakturaens modtagelse"
Jeg mener dog at hvis man sender en faktrura, så bør man
ikke rykke før tidligst 8 dage efter forfald. Hvis du
virkelig vil have pengene så hurtigt, hvorfor benytter du så
ikke bare forudbetaling eller postopkrævning?

/Knud
--
Berggreen Service
Software Sales & Distribution in

Fra : Carsten Thomsen

Dato : 06-05-03 17:24

> Jeg mener dog at hvis man sender en faktrura, så bør man
> ikke rykke før tidligst 8 dage efter forfald.

Enig. 14 dage er også ok for mig!

Mange hilsner fra
Carsten
cajuth@hotmail.com

--

PS:
Læser du skønlitteratur?

Fra : Peter G C

Dato : 07-05-03 17:19

In news:3eb633b8$0$95370$edfadb0f@dread11.news.tele.dk,
Thomas°°° <flash4@FJERNit.dk> typed:
> [...]
> mellem to virksomheder. Er der nogen der kan be-/afkræfte dette,
> gerne med henvisning til lovtekst eller lign.?

Det er ikke korrekt.

Udgangspunktet er kontant betaling.

/Peter

--