Er strategi-genren ved at uddø?
Fra : David Lebech

Dato : 04-05-03 18:19

Hej NG,

Med de sidste par måneders endeløse udgivelser af mere eller mindre gode
realtime-strategi spil som Highland Warriors, Anno 1503, American Conquest
osv. begynder man at spørge sig selv, om strategi-genren er ved at komme ud
på et sidespor og uddø.
Mit personlige svar på spørgsmålet er, at jeg tror, vi i det moderne
samfund får mindre og mindre tid til at underholde os selv pga. karriere,
uddannelse osv., og vi har således ikke tid til at spille alle de
ligegyldige strategispil, som kun tilbyder ren underholdning.
Det, genren savner, er således enten originalitet eller en god historie,
hvis spillene skal op på et højere niveau... begge ting savner man i de nye
udgivelser, og det er, som om udviklerne overser denne detalje, selvom det
efter min mening nok er det, der skal til for at fastholde spillerne. De
fleste gider jo heller ikke se en lang film uden handling.

Men... det er bare lidt lommefilosofi. Kom med din mening...

Mvh
David Lebech

Fra : Mercenary

Dato : 04-05-03 18:46

"David Lebech" <lebech@privat.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

> fleste gider jo heller ikke se en lang film uden handling.
>
> Men... det er bare lidt lommefilosofi. Kom med din mening...

Jeg mener nu ikke der har været nogle gode RTS spil siden Red Alert 2 og
Starcraft.
De kan stadig spilles den dag idag.

/Merc

Fra : David Lebech

Dato : 04-05-03 18:58

"Mercenary" <Mercenary@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg mener nu ikke der har været nogle gode RTS spil siden Red Alert 2 og
> Starcraft.
> De kan stadig spilles den dag idag.

Nemlig, det er præcis, hvad jeg mener. Starcraft har et fantastisk og
originalt univers, en fremragende historie og en metertyk stemning.

Mvh
David Lebech

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 04-05-03 21:44

In article <b93i1e$fn9$1@sunsite.dk>, David Lebech wrote:
> [...]
> osv. begynder man at spørge sig selv, om strategi-genren er ved at komme ud

Det tror jeg ikke, men det er typisk et lidt ældre publikum der
er til strategispil. De unge har ikke længere tålmodighed til at
spille disse spil der kan tage op til mange timer.

RTS som Myth / Myth II er stadig noget af det bedste der har
været på markedet, bortset fra Warcraft og Civilization.

Det virker som man i dag går mer emod noget der kan spilles
online, og et spil skal vare 3-30 minutter.

Jeg køber selv med glæde gode strategispil, uanset om det er trækbaseret
eller RTS.