/
Forside
/
Teknologi
/
Udvikling
/
C/C++
/
Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn
*
Kodeord
*
Husk mig
Brugerservice
Kom godt i gang
Bliv medlem
Seneste indlæg
Find en bruger
Stil et spørgsmål
Skriv et tip
Fortæl en ven
Pointsystemet
Kontakt Kandu.dk
Emnevisning
Kategorier
Alfabetisk
Karriere
Interesser
Teknologi
Reklame
Top 10 brugere
C/C++
#
Navn
Point
1
BertelBra..
2425
2
pmbruun
695
3
Master_of..
501
4
jdjespers..
500
5
kyllekylle
500
6
Bech_bb
500
7
scootergr..
300
8
gibson
300
9
molokyle
287
10
strarup
270
Masking med opengl
Fra :
Klaus Petersen
Dato :
04-05-03 17:26
Hej ng.
Kan nogen forklare mig i hovedtræk hvor man lave dele af sin texture
gennemsigtigt? (altså at f.eks. den blå farve ikke tegnes - så baggrunden
kan ses).
Jakop Nielsen (
04-05-2003
)
Kommentar
Fra :
Jakop Nielsen
Dato :
04-05-03 19:03
> Kan nogen forklare mig i hovedtræk hvor man lave dele af sin texture
> gennemsigtigt? (altså at f.eks. den blå farve ikke tegnes - så baggrunden
> kan ses).
Ikke at det har noget med c at gøre, men svaret er eksempelvis at lave en
RGBA texture. A=Alpha kanal. Den vil så indeholde 4 bytes pr pixel og aplha
giver soliditeten af farven. Aplha=0=> gennemsigtig Alpha=0xFF (hvis det er
en byte)=>solid
Klaus Petersen (
04-05-2003
)
Kommentar
Fra :
Klaus Petersen
Dato :
04-05-03 19:33
> Ikke at det har noget med c at gøre, men svaret er eksempelvis at lave en
> RGBA texture. A=Alpha kanal. Den vil så indeholde 4 bytes pr pixel og
aplha
> giver soliditeten af farven. Aplha=0=> gennemsigtig Alpha=0xFF (hvis det
er
> en byte)=>solid
Har du selv prøvet det?
Jeg har vist forsøgt den metode på et tidspunkt uden held.
Der er sikkert også nogle "states" der skal slåes på. Ved du hvilke det er?
Lasse Westh-Nielsen (
04-05-2003
)
Kommentar
Fra :
Lasse Westh-Nielsen
Dato :
04-05-03 22:40
"Klaus Petersen" <ng@spectual.ra.bnaa.dk> wrote in message
news:b93mci$67r$1@sunsite.dk...
> Der er sikkert også nogle "states" der skal slåes på. Ved du hvilke det
er?
"glEnable(GL_ALPHA_TEST);" ??
- Lasse
--
<signature>
Lasse Westh-Nielsen
lasse@daimi.au.dk
</signature>
Thomas Krog (
04-05-2003
)
Kommentar
Fra :
Thomas Krog
Dato :
04-05-03 23:33
> Der er sikkert også nogle "states" der skal slåes på. Ved du hvilke det
er?
glEnable(GL_BLEND);
glBlendFunc(GL_SRC_ALPHA,GL_ONE_MINUS_SRC_ALPHA);
Rasmus Christian Kaa~ (
06-05-2003
)
Kommentar
Fra :
Rasmus Christian Kaa~
Dato :
06-05-03 08:34
"Klaus Petersen" <ng@spectual.ra.bnaa.dk> wrote in message
news:b93gmj$8v0$1@sunsite.dk...
> Hej ng.
>
> Kan nogen forklare mig i hovedtræk hvor man lave dele af sin texture
> gennemsigtigt? (altså at f.eks. den blå farve ikke tegnes - så baggrunden
> kan ses).
Prøv at fræse lidt rundt på nehe.gamedev.net, han har lavet en tutorial om
netop masking.
Jonas Meyer Rasmusse~ (
06-05-2003
)
Kommentar
Fra :
Jonas Meyer Rasmusse~
Dato :
06-05-03 12:14
Søg
Alle emner
Teknologi
Udvikling
C/C++
Indstillinger
Spørgsmål
Tips
Usenet
Reklame
Statistik
Spørgsmål :
177558
Tips :
31968
Nyheder :
719565
Indlæg :
6408924
Brugere :
218888
Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste
Copyright © 2000-2024 kandu.dk. Alle rettigheder forbeholdes.