Browser
stl_s 3840
arlet 2470
IE glemmer indstilling for opkald
Fra : Osten

Dato : 03-05-03 10:50

Hej (Cross posted i dk.edb.internet.software.browser,
dk.edb.internet.udbydere.xdsl)
Jeg har netop fået ændret min adsl forbindelse, pga. jeg skulle have telefon
og adsl separeret.
Men hver gang jeg starter computeren op - er jeg nødt til at gå ind i (i
IE6):
funktioner -> internetindstillinger vælge fanebladet 'forbindelser' sætte
den til Ring op... eller Brug altid standardforbindelsen (som er sat til
adsl forbindelsen).
Med andre ord, så glemmer IE hvor jeg har sat hak, og den står altid til
ring aldrig op til en forbindelse.
Det er ret irriterende. Især fordi jeg nogle gange skal bruge flere forsøg
inden der registeres at der skal ringe op.
Nogen som har oplevet dette eller har et godt råd?

Mvh Jan

Fra : Jakob Baunsgaard

Dato : 07-05-03 17:57

"Osten" <jpeace73@SPAMhotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> inden der registeres at der skal ringe op.
> Nogen som har oplevet dette eller har et godt råd?

Det har jeg ikke været ude for.
Jeg kan da komme med et forslag. Du siger der skal ringes op. Når IE starter
så vil der automatisk poppe et "dial-up" vindue op. Mit forslag er, at du
laver en genvej til dial-up på skrivebordet. Når du vil på nettet så ringer
du først op, og så starter IE.
Får lige en ide mere...når du er inde under fanebladet "forbindelser" så
markerer du den forbindelse som skal ringe op. Sæt mærke i "brug altid
standardforbindelsen" og har du så husket at trykke på "benyt som standard"?
For hvis du ikke gør det, kan den jo ikke bruge "standardforbindelsen" når
der ikke er nogen.
Jakob

Fra : Osten

Dato : 07-05-03 20:28

"Jakob Baunsgaard" <jakob.b@Xmail.dk> wrote in message
> [...]
> så vil der automatisk poppe et "dial-up" vindue op. Mit forslag er, at du
> laver en genvej til dial-up på skrivebordet. Når du vil på nettet så

Hvordan er det nu lige at jeg gør det?
> [...]
standard"?
> For hvis du ikke gør det, kan den jo ikke bruge "standardforbindelsen" når
Det sidste har jeg gjort. 1000 gange!
Løsningen jeg kører med lige nu er at åbne ie og gå ind og sætte hak ved
"brug altid
standardforbindelsen", + apply. Lade den stå og så simpelthen åbne en ny
explorer!

Tak for svaret,
Jan