Lave "rullende" billeder på home page
Fra : stry

Dato : 03-05-03 08:33

Hvordan laver jeg et billedgalleri som dette:
http://www.hansen-jacobsen.dk/galleri.html
Det er ikke et afskrift af koden jeg efterlyser (den kan jeg godt
selv finde) men snarere en forklaring af fremgangsmåden og en
anvisning på hvordan jeg implementrer det på min egen side.

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Martin Sveegaard

Dato : 03-05-03 09:36

On Sat, 3 May 2003 07:32:30 +0000 (UTC), stry <kandu1@c.dk> wrote:

> [...]
>selv finde) men snarere en forklaring af fremgangsmåden og en
>anvisning på hvordan jeg implementrer det på min egen side.

Du kan prøve at se her:
http://codebrain.com/
MVH Martin S

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 03-05-03 12:15

stry wrote:
> Hvordan laver jeg et billedgalleri som dette:
> http://www.hansen-jacobsen.dk/galleri.html

Aner det ikke, men jeg kan oplyse at hvis du laver det så har du noget
der ikke virker i Mozilla

mvh

Jesper Brunholm

Fra : jopa

Dato : 03-05-03 15:26

Davs du
Jesper Brunholm <nospam@brunholm-scharff.dk> skrev bla:
> Aner det ikke, men jeg kan oplyse at hvis du laver det så har du noget
> der ikke virker i Mozilla

Ja det er fantastiskt hvad folk bruger penge til
THESE PAGES ARE DESIGNED AND PROGRAMMED BY MEDIAVISION
Er det selvmodsigende eller

--
Mvh. John
www.johns-web.dk / www.jp-web.dk

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 04-05-03 09:27

jopa skrev:

> Ja det er fantastiskt hvad folk bruger penge til
> THESE PAGES ARE DESIGNED AND PROGRAMMED BY MEDIAVISION
> Er det selvmodsigende eller

Hvor er det selvmodsigende?
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 04-05-03 11:06

Jens Gyldenkærne Clausen <jens@gyros.invalid> writes:

> Hvor er det selvmodsigende?

At Mediavision er et program, og programmer *designer* ikke?

(Alternativ læsning læser "Mediavision" som nogle personer,
og så giver det mening. Det tror jeg dog ikke er tilfældet.)

/L

Fra : Jens Tønnesen

Dato : 04-05-03 11:49

Lasse Reichstein Nielsen <lrn@hotpop.com> skrev i
dk.edb.internet.webdesign.html:

>At Mediavision er et program, og programmer *designer* ikke?

Nej, MediaVision er et firma, da bl.a. laver webdesgn-løsninger. Og de
benytter Adobe Golive som editor.

Det virker da ikke specielt selvmodsigende.

http://www.mediavision.dk/

--
Jens Tønnesen - http://www.pressefoto.dk

Fra : jopa

Dato : 04-05-03 16:09

Davs du
Jens Gyldenkærne Clausen <jens@gyros.invalid> skrev bla:

> Hvor er det selvmodsigende?

Mener umiddelbart at det er programeret af Adobe.
Mediavision har trykket på de knapper der får Adobe til at generere koden.

Nå men det er måske blot mig og min afsky for subjekt (GoLive)

så det

Fra : Allan Vebel

Dato : 13-05-03 22:43

jopa <johns@paradis.dk> skrev:

> Nå men det er måske blot mig og min afsky for subjekt (GoLive)

Jeg forstår din afsky. Alene koden i galleri fylder mere end 100k
for sådan en smule. Jeg tror fantisk at jeg kunne lave det samme
på mindre end 5k.

--
Allan
http://html-faq.dk

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 04-05-03 13:23

Jens Tønnesen skrev:

> Nej, MediaVision er et firma, da bl.a. laver
> webdesgn-løsninger. Og de benytter Adobe Golive som editor.
>
> Det virker da ikke specielt selvmodsigende.

Netop.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 04-05-03 16:20

jopa skrev:

> Mener umiddelbart at det er programeret af Adobe.

Siderne? Det mener jeg ikke man kan sige. Når jeg bruger Homesite
til at lave websider i er det bestemt ikke programmet Homesite der
designer eller programmerer siden (spørgsmålet er om man i det hele
taget kan kalde html-kodning for programmering).

> Mediavision har trykket på de knapper der får Adobe til at
> generere koden.

Godt nok har GoLive en del autogenerering af kode, men
formuleringen ovenfor støder mig ikke specielt.

> Nå men det er måske blot mig og min afsky for subjekt (GoLive)

GoLive er vist nok blevet noget bedre siden jeg sidst prøvede det
(omkring version 4) - på samme måde som Frontpage også er kraftigt
forbedret i nyere udgaver. Men der kommer da stadig meget dårlig
kode ud af GoLive.
--
Jens Gyldenkærne Clausen