Pindsvin
Fra : Calle.

Dato : 02-05-03 13:24

Da jeg kom ud i haven i dag, lå der et pindsvin og sov midt i det hele.
Det lå direkte og snorkede højlydt. Det er sku da ikke normalt at de
lægger sig til at sove frit fremme midt på dagen. Se evt. billede i
dk.binaer

--
Calle

Fra : R. Ilsøe

Dato : 02-05-03 16:07

> [...]
> Det lå direkte og snorkede højlydt. Det er sku da ikke normalt at de
> lægger sig til at sove frit fremme midt på dagen. Se evt. billede i

Pindsvin der er ude om dagen er syge og bør derfor hurtigst muligt bringes
til en godkendt plejer. Se evt. http://www.pindsvin.dk -De afhenter også
syge pindsvin. Når pindsvinet ligger ude om dagen er det udsat for spyfluer
der vil lægge æg på pindsvinet. (Maddiker) Maddikerne udvikler sig til
larver som vil spise pindsvinet op inden fra og forsage en smertefuld død
for det stakkels kræ.

Ring evt. til Kirsten vO på tel. 76968100 og hun vil være dig behjælpelig
med at få det lille pus reddet!

Rinnie

Fra : Marlene

Dato : 05-05-03 15:03

R. Ilsøe <flatterdk@hotmail.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:b8u1rk$3fq$1@jarjarbinks.mobilixnet.dk...
> Pindsvin der er ude om dagen er syge og bør derfor hurtigst muligt bringes
> til en godkendt plejer.

Ja, det er det, man altid har sagt, men nye forsøg har vist (stod i bladet
Praktisk Økologi), at pindsvin faktisk bevæger sig meget rundt omkring om
dagen, fordi de ikke bor fast ét sted i haven. Så derfor - stod der - må man
ikke umiddelbart samle pindsvinet op og køre det til en plejestation. Det
skal undersøges, om det er sygt. Og det passer meget godt med vores
pindsvin, der ofte tager sig en tur rundt i haven om dagen, og det
stortrives. Men det om spyfluerne er rigtigt - desværre.

Mvh. Marlene.

Fra : Calle.

Dato : 05-05-03 21:26

Marlene wrote:
> [...]
> passer meget godt med vores pindsvin, der ofte tager sig en tur rundt
> i haven om dagen, og det stortrives. Men det om spyfluerne er rigtigt

Det jeg havde har det også fint, det hvæste efter mig da jeg pirrede til
det, og listede fint videre da tusmørket kom.
--
Calle

Fra : Marlene

Dato : 07-05-03 11:47

Calle. <Calle@fjernjyde.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3eb6c9c0$0$48898$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

Snip

> Det jeg havde har det også fint, det hvæste efter mig da jeg pirrede til
> det, og listede fint videre da tusmørket kom.
> --
> Calle

Ja, og hvor grynter de bare højt. Især når de leder efter mad eller har
fundet noget lækkert. Det lyder bare sjovt

Mvh. Marlene.