Program til E-R diagrammer
Fra : Jes Søndergaard

Dato : 24-03-01 18:57

Er der nogen som kender et program til at tegne E-R diagrammer
(Entitets-Relationsdiagrammer) med? Det jeg skal bruge, er et skærmklip af
min E-R diagram som jeg kan indsætte i en rapport.

I øvrigt kunne jeg også godt bruge et program til at vise tabeller og
relationer. Nogen forslag ud over Access?

Mvh.
Jes Søndergaard

Fra : Thomas Jespersen

Dato : 24-03-01 20:46

"Jes Søndergaard" <jessonde@worldonline.dk> writes:

> Er der nogen som kender et program til at tegne E-R diagrammer
> (Entitets-Relationsdiagrammer) med? Det jeg skal bruge, er et skærmklip af
> min E-R diagram som jeg kan indsætte i en rapport.

Visio
http://www.microsoft.com/office/visio/

Fra : Klaus Thostesen

Dato : 24-03-01 21:59

"Jes Søndergaard" <jessonde@worldonline.dk> wrote:

JS> Er der nogen som kender et program til at tegne E-R diagrammer
JS> (Entitets-Relationsdiagrammer) med? Det jeg skal bruge, er et skærmklip
JS> af min E-R diagram som jeg kan indsætte i en rapport.

Hvis det skal være et frit program så prov Dia.
Korer under X (linux, BSD m.fl.) samt under Win32. Programmet minder meget
om GIMP (begge bruger gtk+), og ifolge hjemmesiden er den tænkt som et
gratis alternativ til Visio. Har leget lidt med Windows versionen, og den
fungerer ganske udemærket (noget bedre end Windows udgaven af GIMP, der er
noget ustabil).

http://www.lysator.liu.se/~alla/dia/

Windows versionen kan hentes her:

http://dia-installer.sourceforge.net/

Hilsen
Klaus Thostesen

Fra : Nils Lastein

Dato : 25-04-01 10:51

> Er der nogen som kender et program til at tegne E-R diagrammer
> (Entitets-Relationsdiagrammer) med? Det jeg skal bruge, er et skærmklip af
> min E-R diagram som jeg kan indsætte i en rapport.

Erwin og Toad.

Nils

Fra : Frederik Jensen

Dato : 25-04-01 12:35

Har brugt tidligere brugt Visio (nu MS Visio). Ret godt til alle tekniske
tegninger.
--
Frederik Jensen, Judex