Regntøj
Fra : Vibeke J

Dato : 01-05-03 13:30

Hejsa,
hvor køber man regntøj til en 5-årig? Er det i supermarkederne ok - eller
hvor skal man ellers hen?

Mvh
Vibeke

Fra : Nette

Dato : 01-05-03 13:51

"Vibeke J" skrev i en meddelelse news:b8r3nb$29cr$1@news.cybercity.dk...
> Hejsa,
> hvor køber man regntøj til en 5-årig? Er det i supermarkederne ok - eller
> hvor skal man ellers hen?

Vores fra supermarkedet holder int. Og så er der ingen bekymringer ved at
ungen vokser ud af det eller hvis det skulle gå i stykker. To sæt af den
slags er halv pris af de dyreste sæt.

Nette

Fra : Vibeke J

Dato : 01-05-03 19:05

> Vores fra supermarkedet holder int. Og så er der ingen bekymringer ved at
> ungen vokser ud af det eller hvis det skulle gå i stykker.

Nu var jeg så nede i Føtex, og der var jakken med knapper, og det syntes jeg
ikke rigtig om - for så kan der jo komme vand ind der. Endvidere var
syningerne syninger - og ikke svejsninger, som de inde på
Forbrugerinformation anbefaler.
Hvor har I købt jeres?

/Vibeke

Fra : Morten Thor

Dato : 05-05-03 16:11

Hej
Kender du Oceans regntøj. Det er åndbart, med lynlås i jakken og efter
sigende uopslideligt, firmaet påstår at det ikke kan gå i stykker (har
heller ikke selv oplevet det) og skulle det ske siger ekspedienten at det
bliver repareret uden beregning. Prisen ligger på 300-400kr. for et sæt.
M.v.h.
Tina

Fra : Nette

Dato : 06-05-03 14:44

"Vibeke J" > Nu var jeg så nede i Føtex, og der var jakken med knapper, og
> [...]
> ikke rigtig om - for så kan der jo komme vand ind der. Endvidere var
> syningerne syninger - og ikke svejsninger, som de inde på

Føtex.
Skidt med at det er med knapper. De går ikke op hele tiden alligevel, og
nej, jeg har ikke oplevet at det er sivet ind under så trøjen er blevet våd,
for bukserne er med smæk

Nette

Fra : Rikke & Brian

Dato : 01-05-03 14:31

Hej Vibeke.

Jeg så i Go'Morgen Danmark for et stykke tid siden, at Inge Norus (hende fra
Forbruger informationen) fortalte om regntøj. Hun havde to sæt med, hvor det
ene var fra et supermarked og kostede det halve af det andet, som vel var
købt i en sports forretning. Men hun sagde, at det vigtigste var, at
regntøjet skulle være åndbart, dvs at det IKKE måtte indeholde PVC, for man
kan jo ikke ånde igennem plastic. Desuden sagde hun, at de regnsæt fra
supermarkederne, som de havde testet, var fuldt ud lige så gode som dem, der
kostede 600 kr.

Men ellers har de en hjemmeside, du kan kigge på.

Hilsen Rikke.

Fra : Lykke

Dato : 03-05-03 20:51

hej
regntøj fra føtex er rigtig godt,
vi har i 6 år handlet det mærke (elka) ind igennem børnehaven, i den tro at
det kun kunne fåes der.
men modellen fra føtex (mads og mette) er 100% lig, det er åndbart, og blødt
også i frostvejr.
knapperne springer ikke let op, og der er en god elastikstrop under foden i
buksen, samt elastik ved klikspændet, så tøjet ikke strammer over skulderen
når det er tykt klædt på.
vær kun glad for syninger fremfor svejsninger, de kan skære i huden, det er
ikke fedt med evt. sommertøj under
et par dampende varme regnbukser, som ydermere skær i huden.
vores børn går i skovbørnehave og bruger det i koldt og varmt vejr.
hvilket stiller meget høje krav til tøjet.
har også selv et sæt.
vi kunne aldrig mere købe nylon regnsættet til børnene.