Blomster til lejlighed?
Fra : Faxe

Dato : 01-05-03 13:05

Hej Alle

Jeg er en ung mand som lige er flyttet i egen lejlighed, og skal i den
forbindelse bruge nogle blomster/planter.

Spørgsmålet er bare, hvilke blomster/planter skal jeg vælge??

Kravene:
- De skal være MEGET nemme at holde
- De skal være billige
- De skal være langtidsholdbare
- De må ikke svine

/Faxe

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 01-05-03 13:08

"Faxe" <jademutter@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> forbindelse bruge nogle blomster/planter.
>
> Spørgsmålet er bare, hvilke blomster/planter skal jeg vælge??

Kaktus'er

--
mvh/rg.
Christian

Fra : Keld Nygaard

Dato : 01-05-03 13:23

> Spørgsmålet er bare, hvilke blomster/planter skal jeg vælge??

> [...]

Plasticblomster...

/Nygaard

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 01-05-03 15:27

"Faxe" <jademutter@hotmail.com> writes:

> [...]
> forbindelse bruge nogle blomster/planter.
>
> Spørgsmålet er bare, hvilke blomster/planter skal jeg vælge??

Jeg ved ikke hvad de hedder, men det er i hvert fald noget af det
nemmeste. Faktisk er de ikke til at slå ihjel.
http://www.marsorange.com/photo/post_trip_photos/fullsize/succulent.jpg
Lidt vand i ny og næ, når man lige kommer forbi, så er den glad. De
kan blive meget store. Den hedder muligvis Crassula Ovata på latin.

En anden mulighed kunne være dracenaer eller gummitræer.

Hvis det skal være blomster, så synes jeg at hawaiiblomster er dejligt
nemme at have med at gøre. Når de begynder at hænge med bladene skal
de bare have noget vand. De blomstrer hele sommeren.

Hjerteranker er også sjove og nemme.

Mvh Trine

http://www.triane.dk, billig overnatning i Nordjylland
http://www.bierstedjuletraeshandel.dk, æresporte og gran

Fra : fa.dk

Dato : 01-05-03 20:36

"Faxe" skrev d. 01-05-03 13:05 dette indlæg :
> [...]
> forbindelse bruge nogle blomster/planter.
>
> Spørgsmålet er bare, hvilke blomster/planter skal jeg vælge??

Hej Faxe.
Jeg vil foreslå dig at gå hen i en større blomsterhandel eller en
planteskole og spørge efter planter, der opfylder dine krav. Så får du
mulighed for at vælge nogen, du kan lide. Når du gerne vil have
blomster, er det vel ikke ligegyldigt, hvad det er for nogen?
Jeg forstår ikke helt det med, at de ikke må "svine". Planter har jo en
tilbøjelighed til at tabe blade, blomster visner og falder af - og
vælter du potten, får du jord på gulvet.....
Mvh.
Frank

http://www.kandu.dk/

Fra : Dorte R.M. Hansen

Dato : 01-05-03 21:05

On Thu, 1 May 2003 14:04:53 +0200, "Faxe" <jademutter@hotmail.com>
wrote:

Hej Faxe.

>Spørgsmålet er bare, hvilke blomster/planter skal jeg vælge??

> [...]
Jeg vil anbefale dig påske-, november- eller julekaktus. De er helt
klart noget af det nemmeste, jeg er stødt på.

Og så er de utroligt simple af formere. Tig dig til nogle blade, hvor
du støder på dem, sæt bladene lidt ned i en potte med jord og hold
jorden fugtig. Min erfaring er, at de efter få uger har rødder og
begynder at gro.

Herefter behøver du ikke at bekymre dig voldsomt. Skulle du glemme at
vande dem, så fortvivl ej. De kan klare sig i lang tid uden. Faktisk
har de svjv behov for en "tørkeperiode" for at sætte knopper.

Med venlig hilsen
Dorte

--
http://www.bornholm.nu
Debat

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 01-05-03 21:07

Dorte R.M. Hansen <dot.ringholm@get2net.dk> writes:

> Jeg vil anbefale dig påske-, november- eller julekaktus. De er helt
> klart noget af det nemmeste, jeg er stødt på.

Det er sjovt, som det er forskelligt hvad folk synes er nemt. Jeg har
skam prøvet med ovenstående, men det er som om de beslutter sig for at
dø, så snart de kommer ind herhjemme.

Man mands morfar er fantastisk med dem. Der er store blomstrende
kaktusser over alt.

Fra : Dorte R.M. Hansen

Dato : 01-05-03 21:17

On Thu, 01 May 2003 22:06:55 +0200, Trine Kornum Christiansen
<news@trinekc.dk> wrote:

>Det er sjovt, som det er forskelligt hvad folk synes er nemt. Jeg har
>skam prøvet med ovenstående, men det er som om de beslutter sig for at
>dø, så snart de kommer ind herhjemme.

Det er ikke, fordi du er for god ved dem? Jeg har faktisk - hånden på
hjertet - aflivet en julekaktus ved at vande den lidt for ofte. Den
nåede ikke at tørre ud imellem vandingerne, og rådnede vel nærmest.

Med venlig hilsen
Dorte

--
http://www.bornholm.nu
Debat

Fra : Birgitte Abkjær

Dato : 01-05-03 21:16

> Kravene:
> - De skal være MEGET nemme at holde
> - De skal være billige
> - De skal være langtidsholdbare
> - De må ikke svine

Paradistræ - kan i nødstilfælde klare sig uden vand i næsten 2 uger.

Jade plant på engelsk
Crassus på latin

Se på Google

VH Birgitte