Hvor er Morsø 4560 billigst
Fra : Henrik Jørgensen

Dato : 01-05-03 12:44

Hej alle

Hvor kan jeg købe en Morsø 4560 pejseindsats billigst ?

MVH

Henrik

Fra : Brian Oestergaard

Dato : 01-05-03 21:35

"Henrik Jørgensen" <brakentorp@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hej alle
>
> Hvor kan jeg købe en Morsø 4560 pejseindsats billigst ?
>
> MVH
>
> Henrik

Hej

Jeg vil anbefale dig at overveje om det skal være en Morsø endnu en gang.
Jeg har en Morsø 2140 brændeovn som er i en ekstrem ringe kvalitet.
Røgvendepladen bøjer hurtige end jeg kan nå at sætte en ny i. Og Morsø´s
garantiregler er udformet sådan at alt hvad der kommer i kontakt med ilden
ikke er dækket af garantien, og de er også helt umulige at snakke med oppe
på fabrikken.
Sidst jeg forsøgte at få dem til at levere en røgvendeplade ub, hvilket de
selvfølgelig ikke ville, sagde jeg at jeg ville lave en hjemmeside som
fortalte om hvor ringe deres produkter er. Dette resulterede straks i et
brev fra direktøren himself hvor han truede mig med sagsanlæg og
erstatningskrav hvis jeg lavede sådan en hjemmeside !.
Det er så her jeg synes man skal overveje om man vil købe noget fra et firma
som truer kunderne med advokater og sagsanlæg.

Jeg finder Morsø´s servicepolitik dybt useriøst.

Bare lige mine erfaringer med Morsø, så er du advaret.

Brian Østergård

Fra : Henrik Jørgensen

Dato : 02-05-03 08:54

Tak for svaret, jeg skal bruge en Pejseindsats hvilken skal jeg købe ?

Henrik

Fra : Michael Jørgensen

Dato : 02-05-03 09:00

[snip]

> Jeg vil anbefale dig at overveje om det skal være en Morsø endnu en gang.
> Jeg har en Morsø 2140 brændeovn som er i en ekstrem ringe kvalitet.

Er det brændeovnen eller røgvendepladen der er ringe kvalitet
(underforstået - ovnen er der ikke noget i vejen med)?

> Røgvendepladen bøjer hurtige end jeg kan nå at sætte en ny i.

Hvad sker der ved det?

> [...]
> ikke er dækket af garantien, og de er også helt umulige at snakke med oppe

Ja der er jo nok en kende dialekt, men det er da stadig en form for Dansk de
taler

> [...]
> brev fra direktøren himself hvor han truede mig med sagsanlæg og
> erstatningskrav hvis jeg lavede sådan en hjemmeside !.

Ja hvad havde du forventet - en undskyldning?

> Det er så her jeg synes man skal overveje om man vil købe noget fra et
firma
> som truer kunderne med advokater og sagsanlæg.

Øh, hvem er det nu der truer hvem??? Så vidt jeg kan se, så havde du da
allerede "lagt i ovnen", og må da forvente at få igen af samme
(aske)skuffe!!!

> Jeg finder Morsø´s servicepolitik dybt useriøst.

Det gør nogle mennesker, når de ikke får ret (jeg ved det af personlige
erfaringer).

Mvh
Michael (som ikke kunne drømme om at købe andet end Morsø)

Fra : Brian Oestergaard

Dato : 02-05-03 17:59

KLIP
> Hvad sker der ved det?
KLIP

Der sker det at den bøjer op af og til sidst er der så næsten lukket for
røgaftrækket og ovnen bliver meget svær at fyrre i.

Undskyld at jeg ikke orker at svare på dine yderligere spørgsmål/holdninger,
de er læst, vurderet og respekteret fra min side. Og jeg synes det er meget
fint at der er andre som kommer med deres holdninger angående et produkt.
Mit primære formål med dette indlæg var at gøre Henrik opmærksom på at han
ikke skulle forvente noget som helst ekstra service fra Morsø, og at han
skal være opmærksom på deres ret så stramme garantiregler.
Jeg kan til sidst lige fortælle at nogle bekendte fik en defekt i deres
Jydepejs, og jeg er stadig dybt imponeret over den udprægede service de fik
fra fabrikken..... måske netop derfor er jeg skuffet over Morsø da jeg netop
her havde forventet at der her var tale om et virkelig kvalitetsprodukt, men
hvor det så desværre viser sig at de ikke engang kan fremstille en
røgvendeplade der kan holde i mere end et år.

Brian Østergård

Fra : Morten From Sønderga~

Dato : 02-05-03 17:01

On Thu, 1 May 2003 22:35:21 +0200, "Brian Oestergaard"
<mantabrianREMOVE@hotmail.com> wrote:

> [...]
>Jeg har en Morsø 2140 brændeovn som er i en ekstrem ringe kvalitet.
>Røgvendepladen bøjer hurtige end jeg kan nå at sætte en ny i.

Hvad fyrer du med? Jeg har en 2140 som jeg har haft siden efteråret
'97 og jeg har kun skiftet røgvendepladen 1 gang.

--
Morten

Fra : Brian Oestergaard

Dato : 02-05-03 18:01

KLIP
> Hvad fyrer du med? Jeg har en 2140 som jeg har haft siden efteråret
> '97 og jeg har kun skiftet røgvendepladen 1 gang.
>

> --
> Morten
KLIP

Alt almindeligt træ. Primært elm, birk og en sjælden gang lidt gran.

Brian Østergård