Vinkelpinde - ledningssøgning
Fra : Finn Højsgaard

Dato : 30-04-03 17:04

Hvor finder jeg noget om vinkelpinde (pilekviste) ledningssøgning (el og
vand), og som tager emnet under kærlig behandling?

Jeg er efterhånden træt af at høre beretninger om brøndgravere, elektrikere
m.v., der kunne finde vand og skjulte lednnger.
Ja - der er folk, der selv har set det praktiseret.

Hvis disse mennesker har overnaturlige evner, hvorfor har de så ikke gjort
krav på den mill. $, der er udlovet ? (jvf. TV-udsendelsen Fornemmelse for
snyd) - mit spørgsmål kræver ikke svar!

Nogle vil sige, at det ikke er spor overnaturligt - det kan enhver gøre. Så
må "vinkelpindene" vel være videnskabelig beskrevet?

Fra : Jens Harming

Dato : 30-04-03 19:52

> Nogle vil sige, at det ikke er spor overnaturligt - det kan enhver gøre.

> må "vinkelpindene" vel være videnskabelig beskrevet?

Det er det der er hele pointen.......Det er aldeles uvidenskabeligt og kan
derfor ikke videnskabeligt beskrives.
Det hører vist til i afdelingen for jordstråler og auramassage.......

Hilsen
Jens

Fra : Jakop Nielsen

Dato : 30-04-03 20:23

> Det er det der er hele pointen.......Det er aldeles uvidenskabeligt og kan
> derfor ikke videnskabeligt beskrives.
> Det hører vist til i afdelingen for jordstråler og auramassage.......

Jeg har nu ved flere lejligheder brugt det og set det brugt til at finde
nedgravede ledninger og kloarkrør. Det har virket til at finde rør og
ledninger i jorden som man ikke vidste hvor var henne. Kun meget generelt at
de var i et givent område.

Jeg vil ikke kaste mig ud i en forklaring da jeg ikke kender den, men jeg er
nu overbevist, da jeg har set det virke flere gange.

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 30-04-03 20:28

"Jakop Nielsen" <jn@no.mail> skrev i en meddelelse
> [...]
> nedgravede ledninger og kloarkrør. Det har virket til at finde rør og
> ledninger i jorden som man ikke vidste hvor var henne. Kun meget

Og der er ikke tale om en kombination af held og relativt store
gravediametre?

--
Martin Højriis Kristensen - http://makr.starthotel.dk
Usenetstatistik 2002/2003 - http://www.f2.dk/ (TEST)

Fra : Martin Lambert Peder~

Dato : 30-04-03 22:09

> Og der er ikke tale om en kombination af held og relativt store
> gravediametre?

Kald det hvad du vil, men det virker...

Jeg har selv brugt det op til flere gange til at finde drænrør i markerne...
Nogle gange op til 3 meters dybde...

Hvordan det virker, det aner jeg heller ikke. Jeg var også selv skeptisk,
indtil en ældre mand viste mig det og derefter bad mig prøve... og jeg fandt
rørene.

/Lambert

Fra : Jakop Nielsen

Dato : 01-05-03 05:34

> Og der er ikke tale om en kombination af held og relativt store
> gravediametre?

Nah faktisk ikke. Områderne har generelt været mere end 10*10 meter og
gravehullerne nok omkring 60*60 cm... og i bunden af hullet har altid ligget
røret eller ledningen.
Jeg ved ikke om man skulle kunne se forskel på hvad der ligger nedgravet...
synes altid det giver samme slags udslag, men rør og ledninger kan altså
findes. Om metoden kan bruges til at finde vand og andet ved jeg ikke.

Fra : Jan Nielsen

Dato : 05-05-03 07:20

On Wed, 30 Apr 2003 21:23:16 +0200, "Jakop Nielsen" <jn@no.mail> wrote:

> [...]

>Jeg vil ikke kaste mig ud i en forklaring da jeg ikke kender den, men jeg er
>nu overbevist, da jeg har set det virke flere gange.

Om dowsing: http://www.randi.org/library/dowsing/index.html

Den mest komplette test af dowsing nogensinde:
http://www.randi.org/pdf/swift1-1.pdf
http://www.randi.org/pdf/swift1-2.pdf

"The bottom line is that they all fail, when properly and fairly tested. There
are no exceptions. Even after they have clearly and definitely failed, they
always continue to believe in their powers. Why should this be so?"

--
- JN -