Fejl i "Insert Into" sætning i SQL.
Fra : Hjalte Ipsen

Dato : 30-04-03 08:34

Jeg er i gang med at skrive en webaplikation hvor jeg skal have
mulighed for at tilføje data til en database.

Jeg forsøger at bruge følgende kode:

dim strFornavn
dim strEfternavn
dim strVej
dim strVnummer
dim strPostnummer
dim strBy
dim strTlf
dim strMail
dim strPost

strfornavn = Request.form("Fornavn")
strEfternavn = Request.form("Efternavn")
strVej = Request.form("Vej")
strVnummer = Request.form("Vnummer")
strPostnummer = Request.form("Postnummer")
strBy = Request.form("By")
strTlf = Request.form("Tlf")
strMail = Request.form("Mail")
strPost = Request.form("Post")

strSQL = "Insert into Medlem (Fornavn, Efternavn, Vej, Vnummer,
Postnummer, By, Tlf, Mail, Post) values (" & "'" & strFornavn &
"',"
strSQL = strSQL & "'" & strEfternavn & "'," & "'" & strVej & "',"
& "'" & strVnummer & "'," & "'" & strPostnummer & "'," & "'" &
strBy & "'," & "'" & strTlf & "'," & "'" & strmail & "'," & "'" &
strPost & "'" & ")"

Når jeg bare udskriver dataen ved hjælp af:

response.write strSQL

ser det ud til at virke fint.

Når jeg kun prøver at sætte data fra den første Form (Fornavn) og
ikke indkludere koden for retsen virker det også fint. Men når
jeg prøver at køre det hele sammen får jeg følgende fejlkode:

Der er en syntaksfejl i INSERT INTO-sætningen.
/tilmod.asp, line 43

Er der nogen der har en forklaring på det?

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Dennis T. Holm

Dato : 30-04-03 08:39

Hej

Ved ikke om det er fordi din sætning indeholder reserverede ord, SÅ som By,
som er reserveret SQL. Noget med at man kan lave special tegn foran de
attributter som har samme navn som reserverede ord.. Kan bare ikke lige
huske hvad det tegn er :)

Men det ville være mit gæt på hvorfor den ikke virker..

Mvh Dennis T. Holm

Fra : N9

Dato : 30-04-03 08:59

F.eks. [By]
Se tildligere indlæg:
10516082590.551959051430796@dtext.news.tele.dk

Fra : Hjalte Ipsen

Dato : 30-04-03 09:00

Hej.

Ja det var det. Jeg ændrede på feltnavnene i databasen og justerede koden
efter det. Herefter virker det perfekt.
Tusind tak for hjælpen!

VH.
Hjalte Ipsen.

Fra : N9

Dato : 30-04-03 09:01

F.eks. [By]

Se tidligere indlæg:
Xns936C70044E17Ejcdmfdk@gyrosmod.dtext.news.tele.dk

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 30-04-03 10:00

Hjalte Ipsen skrev:

> Når jeg bare udskriver dataen ved hjælp af:
>
> response.write strSQL
>
> ser det ud til at virke fint.

Nu har du fået løst problemet, men en anden gang er det en god ide
at sende resultatet af response.write strSQL her. Selv om du måske
ikke lige kan se at der er noget galt, kan det være at andre i
gruppen godt kan se fejlen.
--
Jens Gyldenkærne Clausen