VBA problem, Outlook 2002.
Fra : Jørgen Bondesen

Dato : 29-04-03 19:04

Hej NG

Jeg har et VBA luksusproblem.

Bruger Outlook 2002 SP-2, UK.

Nedenstående makro gemmer en åben e-mail som en tekst-fil og fjerner
samtidig evt. et par linjer.

Ved '***** får jeg følgende dialogboks:

' Microsoft Outlook
' A program is trying to access data from Outlook that may
' include address book information. Do you want to allow this?

' If this is unexpected, it may be a virus and you should choose
"No".
' Allow access for 1 minute

' (3 buttons)
' Yes No Help

SendKeys "~" virker tilsyneladende ikke. Finder der en måde hvorpå jeg kan
undgå dialogboksen?

Sub m2text()
'Jørgen Bondesen, 20030424

'Create object
Dim myOlApp As Object
Set myOlApp = CreateObject("Outlook.Application")

'?
Dim myItem As Inspector
Set myItem = myOlApp.ActiveInspector

If Not TypeName(myItem) = "Nothing" Then

Dim objItem As Object
Set objItem = myItem.CurrentItem

'Trim
Dim strname As String
strname = Trim(objItem.Subject)

'Move focus (focus from No to Yes)
SendKeys "{LEFT}"

'Don't work ??????? Activate Yes
SendKeys "~"

'Create final
Dim strOpenFinal As String
strOpenFinal = "C:\Data\" & strname & ".txt"

'Open
Open strOpenFinal For Output As #2

'*****
'Create "temp"
On Error Resume Next
objItem.SaveAs "C:\Data\" & strname & "_A" & ".txt", olTXT
'If no
If Err <> 0 Then
Close #2
Exit Sub
End If

Dim strOpen As String
strOpen = "C:\Data\" & strname & "_A" & ".txt"

Open strOpen For Input As #1 ' Open file.

Dim TextLine As String
Do While Not EOF(1)

'Read
Line Input #1, TextLine

'Unwanted text
If UCase(Left(TextLine, 7)) = "SUBJECT" Or _
UCase(Left(TextLine, 11)) = "CATEGORIES:" Then
Line Input #1, TextLine
If Len(TextLine) = "0" Then GoTo line05
End If

'Print Final file
Print #2, TextLine

line05:
Loop
Else
msgbox "There is no current active e-mail."
End If

Close #1
Close #2

On Error Resume Next
Kill "C:\Data\" & strname & "_A" & ".txt"
On Error GoTo 0

End Sub

Med venlig hilsen
Jørgen Bondesen

Fra : Jan Kronsell

Dato : 29-04-03 21:46

"Jørgen Bondesen" <bondesen@cool.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ' Yes No Help
>
> SendKeys "~" virker tilsyneladende ikke. Finder der en måde hvorpå jeg kan

Det har været diskuteret før, og så vidt husker var svaret, at det er der
ikke. Men der et beskrevet et par workarounds her:
http://www.slipstick.com/outlook/esecup.htm (nederst). Desuden findes
tilsyneladende et 3. partsprogram, som kan "klikke" Ja på dine vegne.
http://www.express-soft.com/mailmate/clickyes.html

Jan

Fra : pre

Dato : 29-04-03 21:52

Øh, er der et helt specielt formål med den makro? Jeg har netop omsat
alle mine mails til tekst, og har samlet dem alle i en tekstfil.
Selvfølgelig har jeg så slettet makroen, som da ikke var noget
specielt - og den kan nemt genskabes. Det varer ikke mange sekunder
at tømme en mappe for mails og der findes faktisk makroer der kan
rette i mange filer.

Men det er et spørgsmål om smag og behag.

pre

mailto:perian&#64postkasse.net

Fra : pre

Dato : 30-04-03 08:04

Måske det aller smarteste var at hente CLIPFORM på adressen:
http://www.slipstick.com/dev/customimport.htm

Efter beskrivelsen synes det som om man kan hente udvalgte felter i
mails (og andet) og lægge dem i filtype efter ønske. Prg. kan
umiddelbart downloades og er sandsynligvis Shareware. Mange vil nok
være interesserede i at se en kommenter.

"pre" <Skriv@til.gruppen> wrote in message
> [...]
| at tømme en mappe for mails og der findes faktisk makroer der kan
| rette i mange filer.
|
| Men det er et spørgsmål om smag og behag.

| |
| |
| |
| |
| |
may
| this?
| |
should
| choose
| |
| |
| jeg kan
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |

Fra : Jørgen Bondesen

Dato : 30-04-03 20:04

Hej Jan og PRE

Tak for jeres svar.
Jeg vender tilbage når jeg har har fået set nærmere på jeres link(s).
Der kan godt gå 1 - 2 uger. Det er som sagt et luksusproblem.

Med venlig hilsen
Jørgen Bondesen

Fra : Jørgen Bondesen

Dato : 04-05-03 11:59

Hej Jan og PRE

Desuden findes tilsyneladende et 3. partsprogram, som kan "klikke" Ja på
dine vegne.
http://www.express-soft.com/mailmate/clickyes.html
og det virker bare Jan. Tak

Måske det aller smarteste var at hente CLIPFORM på adressen:
http://www.slipstick.com/dev/customimport.htm
Jeg har lige kikket ind i programmet og det er smart, når man lige har lært
programmeringen.
Man opretter tilsyneladende en skabelon (indeholder makro) og ved aktivering
eksekveres makroen.
Jeg har gemt linken. Tak PRE.

Med venlig hilsen
Jørgen Bondesen