ide til spisebord
Fra : Jan Holm

Dato : 29-04-03 16:23

Hej Alle

Jeg har tidligere skrevet omkring en plan jeg havde
med et beton spisebord. Den ide er vi gået lidt væk
fra da det sikkert vil virke ret koldt.

Men vi savner gode ideer til hvad man så kunne lave.
bordet skal være 180x90 eller tæt på.

Leger bla. med en ide om at lave en slags limtræ's
plade af lægter. Derefter give den noget bejse, olie
eller lak.

Andre gode alternative ideer til en bordplade ?

På forhånd tak

Jan Holm

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 29-04-03 16:38

> [...]
> bordet skal være 180x90 eller tæt på.
>
> Leger bla. med en ide om at lave en slags limtræ's
> plade af lægter. Derefter give den noget bejse, olie

Hvad med at købe et par bøgebordplader (næste gang de er på tilbud i den
lokale trælast) og så lime dem sammen. Så er der kun en limning... Vores
"forsøg" er ikke 100% da samlingen godt kan ses, men ikke noget man
lægger mærke til i dagligdagen. Vores bord er ca 2meter langt og 120
dybt. Der er et billde et stykke nede på http://www.majland.org/hvolris/
Den er behandlet med en junckers rustik olie

/Anders Majland

Fra : Erik Olsen

Dato : 29-04-03 16:43

Jan Holm wrote:

> Andre gode alternative ideer til en bordplade ?

Nyt i Bo i Store Kongensgade i København sælger nogle flotte borde af
fyr med massiv 40 mm tyk bordplade. Vi har en del forskellige, og de
holder også ret godt (de ældste er 20 år). Man kan også købe løse
bordplader.

Vi har behandlet vores med en kogende opløsning af sæbespåner i vand,
det gør at de er nemme at rengøre.

--
Venlig hilsen
Erik Olsen

Fra : Lars Jensen

Dato : 30-04-03 23:37

"Jan Holm" <jan@parkholm.dk> skrev i en meddelelse
> Hej Alle
>

> Men vi savner gode ideer til hvad man så kunne lave.
> bordet skal være 180x90 eller tæt på.

Hvad med en plade af krydsfiner, f.eks. i birketræ. Giv det en god gang
skibslak, hvis det skal stå ude - det giver en flot farve, og hvis du
affaser kanterne, så de f.eks. har en vinkel på 45 grader eller mindre, vil
lagdelingen fremstå meget flot. En plade på 122x244 i 22 mm koster omkring
300 kroner. Lav evt. en sarg af det overskydende træ for at holde pladen
stiv.

KS