lakering af bord
Fra : Birger Jensen

Dato : 29-04-03 13:16

Hej
Jeg har et lakeret sofabord i massiv stavbøg, som efterhånden er blev en del
ridset.
Jeg agter at slibe det af - hvad skal/kan jeg lakere det med - skal det
helst være en 2-komponent lak?
Det skal vel have 2-3 lag lak med mellemslibning.

Birger

Fra : John Vedsegaard

Dato : 29-04-03 19:11

> [...]
> helst være en 2-komponent lak?
> Det skal vel have 2-3 lag lak med mellemslibning.

Det er ikke nødvendigt at anvende 2-komponent lak.
En almindelig plast interiørlak er udmærket, giv det 3-5 gange så du har et
slidlag.

John Vedsegaard