Fugning af gulvafløb
Fra : Jakob Griffel \(slet~

Dato : 29-04-03 12:46

Hej allesammen

Jeg håber dette er den rigtige gruppe:

Jeg har et gulvafløb i min brusekabine, som jeg skal have fuget omkring op
til gulvfliserne.
Jeg ved der findes en speciel fugemasse til dette, men ved ikke havd den
hedder eller skal indeholde. Det er jo noget med at den skal kunne tåle fugt
(selvsagt) og have noget skimmeldræbende i sig, ikke?

Jeg har prøvet med to forskellige (noget jeg havde liggende), men for det
første holder de ikke og for det andet så bliver de sorte. Ikke godt!

Er der nogen der har et godt bud på en fugemasse til formålet?

Hilsen Jakob

Fra : Ole Jensen

Dato : 29-04-03 13:38

Jakob Griffel (slet GNLPFTH) wrote:
> [...]
> første holder de ikke og for det andet så bliver de sorte. Ikke godt!
>
> Er der nogen der har et godt bud på en fugemasse til formålet?

Hej

Det må være sanitetssilikone der er tale om.

mvh
Ole-J

Fra : Philip Oest Møller

Dato : 01-05-03 08:52

> [...]
> første holder de ikke og for det andet så bliver de sorte. Ikke godt!
>
> Er der nogen der har et godt bud på en fugemasse til formålet?

Jeg citere hvad der står på et nyt gulv afløb fra Jan Olsson (MaxiFlex 2000)

"BEMÆRK
Rist og ramme skal altid have forbindelse til gulvafløbet og fuges TÆT. Det
samme gælder også øvrige løse samlinger fra f.eks. forhøjelsesrammer.
Alle samlinger skal fuges med et produkt som f.eks Casco Nobel Syntetic nr.
3980/83.
ALTSÅ ALDRIG SILICONE!"

Jeg er ikke sikker på om dette gælder i dit tilfælde hvor det er imellem
fliser og rist, men det kan du sikkert selv vurderer. Men uanset så køb et
ordentligt produkt og ikke jem og fix's. Og rens med acetone e.lign. inden
der fuges.

Med træ hilsen

Philip Oest Møller

"Man skal kun bekymre sig om nøjagtigheder,

Unøjagtighederne kommer af sig selv"

Fra : Calle.

Dato : 01-05-03 12:55

Philip Oest Møller wrote:
> [...]
> forhøjelsesrammer.
> Alle samlinger skal fuges med et produkt som f.eks Casco Nobel

der står f.eks. casco nobel, der står intet om at silicone ikke kan
bruges.

--
Calle

Fra : Philip Oest Møller

Dato : 01-05-03 16:02

> der står f.eks. casco nobel, der står intet om at silicone ikke kan
> bruges.

Prøv at læse hvor citatet slutter.

(og hvis du stadig er i tvivl, så er det producentetn der skrive ALTSÅ
AL.....)

Fra : Philip Oest Møller

Dato : 01-05-03 16:25

> [...]
2000)

> Alle samlinger skal fuges med et produkt som f.eks Casco Nobel Syntetic

Jeg har været inde og tjekke casco's produkter og den nævnte fugemasse kan
ikke bruges. Da den ikke er pillesikker, dvs. den danner kun en hinde. Så en
god sanitets silikone er løsningen, og da der tidligere har været
vedhæftnings problemer bør du prime flise kanterne først og affedte metallet
med acetone.

Se mere her:
http://www.casco.dk/_upl/produktblade/p2992-98.pdf