Kalender
Fra : Frederik Ø.

Dato : 29-04-03 05:41

Hejsa NG :)

Jeg er ved at lave en hjemmeside for vores lokale fodboldklub, men jeg
mangler et script der kan vise første holdets næste kamp. Nogen der har et
link til noget der kunne bygges lidt videre på så jeg kunne lave det?

Det ville være rigtig dejligt.
På forhånd tak,
Frederik Lietzau Østeraa

Fra : Frank Sørensen

Dato : 28-04-03 21:36

> Jeg er ved at lave en hjemmeside for vores lokale fodboldklub, men jeg
> mangler et script der kan vise første holdets næste kamp. Nogen der har et
> link til noget der kunne bygges lidt videre på så jeg kunne lave det?

Hvis du har alle kampene i en database er det fodholdsvist simpelt. Det du
skal gøre er at når du laver din sql, skal du udvælge den kamp som har en
dato som er "højere" end dags dato.

Eks:
select top 1 * from kampe where dato >= date() order by dato asc

Denne sætning udvælger den kamp som ligger tættest på dags dato. "dato" er
et felt i din database som skal indeholde kampens dato. I mit eksempel
ovenfor skal formatet af dine datoer være: dd-mm-yyyy (eks. 28-04-2003)
Dette skyldes at funktionen "dato()" som jeg bruger, returnerer dags dato i
dette format.

Håber du kan bruge det

Frank Sørensen

"Kun en tåbe rydder op. Et geni behersker kaos"

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 28-04-03 22:25

Frank Sørensen skrev:

[..et udmærket forslag som jeg blot vil kommentere lidt]

> select top 1 * from kampe where dato >= date() order by dato
> asc

Note: "asc" er ikke nødvendigt - default for sortering er netop
ascending (stigende).

> I mit eksempel ovenfor skal formatet af dine datoer være:
> dd-mm-yyyy (eks. 28-04-2003)

Nej, datoformatet er underordnet når sammenligningen foregår mellem
to datoer. Date-funktionen (i Access) returnerer en datoværdi som
kan sammenlignes med en datoværdi i et felt - uanset hvilket
visningsformat der er tilknyttet feltet.

Hvis man derimod bruger Date-funktionen i asp/vbscript og sender
værdien videre til access kan datoformatet have betydning. Se
eksempel herunder:

Datofunktionen kaldes i Access:
sql = "SELECT TOP 1 * FROM kampe WHERE dato >= date() ORDER BY
dato"

Datofunktionen kaldes i asp:
sql = "SELECT TOP 1 * FROM kampe WHERE dato >= '" & date() & _
   "' ORDER BY dato"

> Dette skyldes at funktionen "dato()" som jeg bruger, returnerer
> dags dato i dette format.

Det afhænger af hvordan serveren er indstillet - og om du har brugt
Session.LCID. Se fx her: <http://asp-faq.dk/article/?id=47>
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Frederik Ø.

Dato : 30-04-03 15:46

"Frank Sørensen" <frank2@tdc*REMOVE*adsl.dk> wrote in message

> [...]
> dato som er "højere" end dags dato.
>
> Eks:
> select top 1 * from kampe where dato >= date() order by dato asc

Lige hvad jeg skulle bruge Frank :)
Tusind tak..

Mvh
Frederik Lietzau Østeraa

Fra : Einar Hansen

Dato : 28-04-03 22:05

"Frederik Ø." <frederik@oesteraa.dk> wrote in message
> [...]
> mangler et script der kan vise første holdets næste kamp. Nogen der har et
> link til noget der kunne bygges lidt videre på så jeg kunne lave det?

Noe slikt?: http://www.eidsvold-turn.no/fotball

Kontakt han som har laget denne . Kanskje han kan hjelpe deg

Mvh

Einar