Great Barrier Reef
Fra : Karin Høgh

Dato : 28-04-03 14:01

Er der nogen, der kender "det bedste sted" at dykke på Great Barrier
Reef??? - Er der et sted, hvor man kan bo så tæt på revet, at man ikke skal
bruge så lang tid hver dag på transport. Eller er det bedst at tage på live
aboard??? Hvilke selskabet kan I anbefale???

Fra : Nic

Dato : 28-04-03 18:00

> Er der nogen, der kender "det bedste sted" at dykke på Great Barrier
Cairns.

> Reef??? - Er der et sted, hvor man kan bo så tæt på revet, at man ikke skal
> bruge så lang tid hver dag på transport. Eller er det bedst at tage på live
> aboard??? Hvilke selskabet kan I anbefale???

Vi boede 5 dage derude med downunder dive. Kan MAX anbefales.

Fra : René Thingholm

Dato : 28-04-03 19:56

Er fuldstændig enig.....Downunder Dive finder du i Cairns
http://www.downunderdive.com.au/. Det skulle være ved Townsville den
flotteste del af revet befinder sig, så det er bare at tage afsted.

Jeg lærte at dykke ved dem, og kursuset sluttede med et 3 dages Live Aboard,
og det kan varmt anbefales.....Fin mad, gode dyk, og fint selskab.....

/rené

Fra : J. Tjelum

Dato : 06-05-03 18:58

Hej Nic og René.
Jeg skal netop til GBR i sommerferien. Her har jeg kig på et kursus
der indbefatter OW og Advanced OW, incl. 2 dages teori og 4 dages
Liveaboard. Begger kurser udbydes af Down Under Dive og Divers Den.
Kan I sige noget om prisen (der begge steder er $730) inkluderer
kursusmateriale og leje af dykkerudstyr, eller om det skal lægges til
prisen?
Jeg har ikke kunne finde svaret på hjemmesiden, og de har endnu ikke
svaret på mit spørgsmål via mail.
Jeg er nok mest lun på stedet Downunder Dive. Kan I sige noget om hvor
mange man er på hvert hold, hvordan forholdene er, og om det er så
intensiv undervisning, at det på forhånd vil være godt at lære sig
teorien ved selvstudium hjemmefra?

Mange hilsner Jakob

Fra : Henning

Dato : 28-04-03 18:36

On Mon, 28 Apr 2003 15:00:33 +0200, "Karin Høgh"
<karin.hoegh@vip.cybercity.dk> wrote:

> [...]
>bruge så lang tid hver dag på transport. Eller er det bedst at tage på live
>aboard??? Hvilke selskabet kan I anbefale???

Der er tre rev - det inderste er overrendt af halvdags-turister, det
kan nåes på en lille time med flyvebåd, det midterste med heldagsture,
detyderste (og abslolut flotteste) er det yderste rev, som kun kan
nåes på live-aboard.

Henning
hsb@(fjernes)image.dk

Fra : Niels T

Dato : 30-04-03 08:46

"Henning" <newsmail@mailme.dk> wrote in message news:jfpqav4f8pjfbommta56bql1ccb0nesuim@4ax.com...
snip
> [...]
> kan nåes på en lille time med flyvebåd, det midterste med heldagsture,
> detyderste (og abslolut flotteste) er det yderste rev, som kun kan

Lige mine ord!
Dykkede med http://www.divers-den.com/ absolut anbefalelsesværdige

God fornøjelse,
Niels Thomsen

PS: BRUG SOLCREME!!! På en liveaboard går du fra hvid til brun til hummerrød på én dag

Fra : Bjarke Jensen

Dato : 30-04-03 23:29

Jeg vil klart anbefale live aboard. her kommer man ud til det yderste rev,
som klart giver de bedste dyk. Alternativt skal man bo på en af øerne ude på
revet. men her kommer man som regl ikke til at dykke på yderrevet. At bo på
disse øer er ofte forholdsvis dyrt. så jeg mener pengene er bedre brugt på
liveabord.

jeg kan varmt anbefale taka dive. havde en suveren tur med dem i 99
se evt
www.taka.com.au
www.divingcairns.com.au

Hilsen
Bjarke Jensen
www.JJ-Jukebokse.dk

Fra : Jacob & Susanne

Dato : 08-05-03 20:20

> jeg kan varmt anbefale taka dive. havde en suveren tur med dem i 99
> se evt
> www.taka.com.au
> www.divingcairns.com.au

har også været på 5 dages live aboard m. TAKA - crew perfekt, mad fin og
udstyr i orden.
kan helt klart anbefales - var med dem i '95 - alene deres levetid -
beretter om en vis seriøsitet.
Jacob