"V" <V20142013@hotmail.com> wrote in
<3%nv6.9302$Ov.670648@news010.worldonline.dk>:
>Det er over et år siden at jeg skiftede selskab. Så TDC kunne jo
>bare komme med den oplysning med det samme ved bestilling af
>NetExpress.
Det er der såmænd heller aldrig lagt skjul på. Hvis du ikke har været
opmærksom på det / oplyst at du havde anden teleudbyder, kan du
selvfølgelig godt have fået et foreløbigt tilsagn, da det man først
kontrollerer er, om din central er klar til NE.
>Desuden er det stadig TDC der udfører servicen på
>telefonerne.
Kun hvis det er en aftale mellem dit nuværende teleselskab og TDC. Et
evt. samarbejde i den retning har *ingen* betydning for dig. Det er
ikke TDC der udfører servicen for dig, det er dit teleselskab. At de
så vælger at gøre det ved at leje teknikere hos TDC er aldeles
ligegyldigt. De kunne lige så godt leje en freelance-elektriker (og
nogen gør det da også).
>Det er jo TDC der stadig har monopol på ledningsnettet,
Det er ikke korrekt.
>derfor er de vel også forpligtiget til at sørge for at de fungerer
>optimalt.
.... se ovenfor.
>> Og hvorfor kommer det som et chock for dig, at man ikke vil bruge
>> tid og penge på at udføre en opgave gratis for en konkurrent?
>>
>Dette er ikke en opgave de udfører for en konkurrent, der imod en
>service et normalt firma der lever af at sælge ydelser de vil påtage
>sig for at få en potentiel kunde der betaler et ikke uvæsentlig
>beløb for en forbindelse der fungerer.
Det er noget vrøvl. Da NE er en tillægsydelse til det almindelige tlf-
ab. er du ikke potentiel kunde for NE-produktet så længe du ikke er
kunde hos TDC i forvejen. Da du ganske givet ikke har nogen mulighed
for at vide hvad en liniekvalificering koster at udføre, hvordan kan du
så tage for givet at det kan betale sig at gøre for dig blot fordi du
så "måske" vil være kunde hos TDC igen?
Jeg ved ikke om du er klar over det, men det "ikke uvæsentlige beløb"
du snakker om, et latterligt lille set i forhold til ydelsen (dette
gælder prisen for alle ADSL-produkter i øjeblikket, dvs. også CC, WOL,
Mobilix).
>> Som tillægsspørgsmål: Hvordan får du noget at det du skriver til
>> at have noget at gøre med et tidligere monopol?
>>
>Bl.a ved at udelukke kunder, fra TDC´s samarbejdsparner.
Der arbejdes på en løsning der vil kunne gøre det muligt at tilbyde
nogle at TDC Internet's splitter-baserede løsninger til TDC
Communications' samarbejdspartnere. Desværre er det ikke helt simpelt,
hverken teknisk eller administrativt.
>Fordi man har eneretten til ledningsnettet, som man som mangeårig
>bruger ved Teledanmark en gang har betalt for.
Vrøvl. Forsyningspligt og eneret er *ikke* det samme.
>Hovedårsagen til at det andet selskab er billigere, er vel at TDC er
>sikker på at få alle pengene og til tiden. Og at de fleste
>fakturering omkostninger undgås.
Det skal jeg ikke kunne sige noget som helst om. Jeg vil dog gætte på
at det vil overraske dig hvor lidt du faktisk sparer. Hvorvidt der
faktisk er penge at spare, afhænger meget af dit trafikmønster.
--
Niels Callesøe - nørd light @work
"Jeg repræsenterer med denne udtalelse mig selv og ikke TDC Internet"
Disclaimer:
http://www.spacefish.net/nica/disclaim.php3