/ Forside / Teknologi / Telekommunikation / ADSL / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
ADSL
#NavnPoint
BjarneD 1827
severino 1802
pallebhan.. 1510
srhansen 1200
Per.Frede.. 1168
e.c 970
Nordsted1 720
strarup 690
ostemanden 657
10  CLAN 640
TDC´s monopol
Fra : V


Dato : 24-03-01 13:45

Jeg har for længe siden bestilt NetExpress hos TDC, og fik telefonisk
bekræftet at jeg kunne få det, samt at de i løbet af fjorten dage ville
sende en ordrebekræftigelse.

Efter ca 3 uger ringer jeg for at høre status på forbindelsen. Jeg får
herefter at vide at jeg ikke kan få NetExpress, fordi jeg betaler igennem en
anden teleudbyder.

Jeg spørger så om jeg kan være sikker på at få det hvis jeg skifter tilbage
til TDC. Det kan de ikke garantere da der kan være for meget støj på
linien. De vil ikke foretage denne

måling inden jeg har skifte til Tdc. Skal man bare vente på FWA., som der
jo heller ikke er mange informationer omkring.

Venlig hilsen Viggo Hansen



 
 
Niels Callesøe (25-03-2001)
Kommentar
Fra : Niels Callesøe


Dato : 25-03-01 06:47

V20142013@hotmail.com (V) wrote in
<FG0v6.6942$Ov.413685@news010.worldonline.dk>:

>Jeg har for længe siden bestilt NetExpress hos TDC, og fik
>telefonisk bekræftet at jeg kunne få det, samt at de i løbet af
>fjorten dage ville sende en ordrebekræftigelse.
>
>Efter ca 3 uger ringer jeg for at høre status på forbindelsen. Jeg
>får herefter at vide at jeg ikke kan få NetExpress, fordi jeg
>betaler igennem en anden teleudbyder.

Hvis du siden den første bestilling har skiftet teleselskab, hvorfor
kommer det så som en overraskelse for dig at dine øvrige bestillinger
hos dit gamle teleselskab er annullerede?

>Jeg spørger så om jeg kan være sikker på at få det hvis jeg skifter
>tilbage til TDC. Det kan de ikke garantere da der kan være for
>meget støj på linien.

Hvordan kan det overraske dig, at man ikke vil give dig en garanti
uden at kende forudsætningerne?

>De vil ikke foretage denne måling inden jeg har skifte til Tdc.

Og hvorfor kommer det som et chock for dig, at man ikke vil bruge tid
og penge på at udføre en opgave gratis for en konkurrent?


Som tillægsspørgsmål: Hvordan får du noget at det du skriver til at
have noget at gøre med et tidligere monopol?

--
Niels Callesøe - nørd light @work
"Jeg repræsenterer med denne udtalelse mig selv og ikke TDC Internet"
Disclaimer: http://www.spacefish.net/nica/disclaim.php3

V (25-03-2001)
Kommentar
Fra : V


Dato : 25-03-01 16:20


"Niels Callesøe" <usenet.20.niels2000@spamgourmet.com> wrote in message
news:906F43552k5j6h4jk3@194.182.148.146...
> V20142013@hotmail.com (V) wrote in
> <FG0v6.6942$Ov.413685@news010.worldonline.dk>:
>
> >Jeg har for længe siden bestilt NetExpress hos TDC, og fik
> >telefonisk bekræftet at jeg kunne få det, samt at de i løbet af
> >fjorten dage ville sende en ordrebekræftigelse.
> >
> >Efter ca 3 uger ringer jeg for at høre status på forbindelsen. Jeg
> >får herefter at vide at jeg ikke kan få NetExpress, fordi jeg
> >betaler igennem en anden teleudbyder.
>
> Hvis du siden den første bestilling har skiftet teleselskab, hvorfor
> kommer det så som en overraskelse for dig at dine øvrige bestillinger
> hos dit gamle teleselskab er annullerede?
>
Det er over et år siden at jeg skiftede selskab. Så TDC kunne jo bare komme
med den oplysning med det samme ved bestilling af NetExpress.
Desuden er det stadig TDC der udfører servicen på telefonerne.


> >Jeg spørger så om jeg kan være sikker på at få det hvis jeg skifter
> >tilbage til TDC. Det kan de ikke garantere da der kan være for
> >meget støj på linien.
>
> Hvordan kan det overraske dig, at man ikke vil give dig en garanti
> uden at kende forudsætningerne?

Det er jo TDC der stadig har monopol på ledningsnettet, derfor er de vel
også forpligtiget til at sørge for at de fungerer optimalt.

> >De vil ikke foretage denne måling inden jeg har skifte til Tdc.
>
> Og hvorfor kommer det som et chock for dig, at man ikke vil bruge tid
> og penge på at udføre en opgave gratis for en konkurrent?
>
Dette er ikke en opgave de udfører for en konkurrent, der imod en service et
normalt firma der lever af at sælge ydelser de vil påtage sig for at få en
potentiel kunde der betaler et ikke uvæsentlig beløb for en forbindelse der
fungerer.

>
> Som tillægsspørgsmål: Hvordan får du noget at det du skriver til at
> have noget at gøre med et tidligere monopol?
>
Bl.a ved at udelukke kunder, fra TDC´s samarbejdsparner. Fordi man har
eneretten til ledningsnettet, som man som mangeårig bruger ved Teledanmark
en gang har betalt for.

Hovedårsagen til at det andet selskab er billigere, er vel at TDC er sikker
på at få alle pengene og til tiden. Og at de fleste fakturering
omkostninger undgås.



> Niels Callesøe - nørd light @work
> "Jeg repræsenterer med denne udtalelse mig selv og ikke TDC Internet"
> Disclaimer: http://www.spacefish.net/nica/disclaim.php3



Bjørn Jørvad (25-03-2001)
Kommentar
Fra : Bjørn Jørvad


Dato : 25-03-01 16:35


"V" <V20142013@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:3%nv6.9302$Ov.670648@news010.worldonline.dk...

KLIP

>
> Det er jo TDC der stadig har monopol på ledningsnettet, derfor er de vel
> også forpligtiget til at sørge for at de fungerer optimalt.

Hvordan kan TDC have monopol på noget - TDC har ejendomsretten til?

mvh
Bjørn



Flemming Riis (25-03-2001)
Kommentar
Fra : Flemming Riis


Dato : 25-03-01 16:39

On Sun, 25 Mar 2001 17:19:54 +0200, "V" <V20142013@hotmail.com> wrote:

>Det er jo TDC der stadig har monopol på ledningsnettet, derfor er de vel
>også forpligtiget til at sørge for at de fungerer optimalt.

TDC er forpligtet til du kan få leveret en telefon som de har
forsynings pligt på.

>Bl.a ved at udelukke kunder, fra TDC´s samarbejdsparner. Fordi man har
>eneretten til ledningsnettet, som man som mangeårig bruger ved Teledanmark
>en gang har betalt for.

TDC har også betalt for de kabler samt de stadig har forsynings
pligten på telefoni, så når jørgen ørn skal have en linje på bondegård
20km fra nærmeste central kigger TDC forbi for std prisen og graver
kabler ned.


Niels Callesøe (26-03-2001)
Kommentar
Fra : Niels Callesøe


Dato : 26-03-01 00:54

"V" <V20142013@hotmail.com> wrote in
<3%nv6.9302$Ov.670648@news010.worldonline.dk>:

>Det er over et år siden at jeg skiftede selskab. Så TDC kunne jo
>bare komme med den oplysning med det samme ved bestilling af
>NetExpress.

Det er der såmænd heller aldrig lagt skjul på. Hvis du ikke har været
opmærksom på det / oplyst at du havde anden teleudbyder, kan du
selvfølgelig godt have fået et foreløbigt tilsagn, da det man først
kontrollerer er, om din central er klar til NE.

>Desuden er det stadig TDC der udfører servicen på
>telefonerne.

Kun hvis det er en aftale mellem dit nuværende teleselskab og TDC. Et
evt. samarbejde i den retning har *ingen* betydning for dig. Det er
ikke TDC der udfører servicen for dig, det er dit teleselskab. At de
så vælger at gøre det ved at leje teknikere hos TDC er aldeles
ligegyldigt. De kunne lige så godt leje en freelance-elektriker (og
nogen gør det da også).

>Det er jo TDC der stadig har monopol på ledningsnettet,

Det er ikke korrekt.

>derfor er de vel også forpligtiget til at sørge for at de fungerer
>optimalt.

.... se ovenfor.

>> Og hvorfor kommer det som et chock for dig, at man ikke vil bruge
>> tid og penge på at udføre en opgave gratis for en konkurrent?
>>
>Dette er ikke en opgave de udfører for en konkurrent, der imod en
>service et normalt firma der lever af at sælge ydelser de vil påtage
>sig for at få en potentiel kunde der betaler et ikke uvæsentlig
>beløb for en forbindelse der fungerer.

Det er noget vrøvl. Da NE er en tillægsydelse til det almindelige tlf-
ab. er du ikke potentiel kunde for NE-produktet så længe du ikke er
kunde hos TDC i forvejen. Da du ganske givet ikke har nogen mulighed
for at vide hvad en liniekvalificering koster at udføre, hvordan kan du
så tage for givet at det kan betale sig at gøre for dig blot fordi du
så "måske" vil være kunde hos TDC igen?

Jeg ved ikke om du er klar over det, men det "ikke uvæsentlige beløb"
du snakker om, et latterligt lille set i forhold til ydelsen (dette
gælder prisen for alle ADSL-produkter i øjeblikket, dvs. også CC, WOL,
Mobilix).

>> Som tillægsspørgsmål: Hvordan får du noget at det du skriver til
>> at have noget at gøre med et tidligere monopol?
>>
>Bl.a ved at udelukke kunder, fra TDC´s samarbejdsparner.

Der arbejdes på en løsning der vil kunne gøre det muligt at tilbyde
nogle at TDC Internet's splitter-baserede løsninger til TDC
Communications' samarbejdspartnere. Desværre er det ikke helt simpelt,
hverken teknisk eller administrativt.

>Fordi man har eneretten til ledningsnettet, som man som mangeårig
>bruger ved Teledanmark en gang har betalt for.

Vrøvl. Forsyningspligt og eneret er *ikke* det samme.

>Hovedårsagen til at det andet selskab er billigere, er vel at TDC er
>sikker på at få alle pengene og til tiden. Og at de fleste
>fakturering omkostninger undgås.

Det skal jeg ikke kunne sige noget som helst om. Jeg vil dog gætte på
at det vil overraske dig hvor lidt du faktisk sparer. Hvorvidt der
faktisk er penge at spare, afhænger meget af dit trafikmønster.

--
Niels Callesøe - nørd light @work
"Jeg repræsenterer med denne udtalelse mig selv og ikke TDC Internet"
Disclaimer: http://www.spacefish.net/nica/disclaim.php3

Wildmind (25-03-2001)
Kommentar
Fra : Wildmind


Dato : 25-03-01 08:09

Jeg har NetExpress og har Tele2 som teleudbyder og jeg hade ikke nogen
problemer.
Wildmind


"V" <V20142013@hotmail.com> wrote in message
news:FG0v6.6942$Ov.413685@news010.worldonline.dk...
> Jeg har for længe siden bestilt NetExpress hos TDC, og fik telefonisk
> bekræftet at jeg kunne få det, samt at de i løbet af fjorten dage ville
> sende en ordrebekræftigelse.
>
> Efter ca 3 uger ringer jeg for at høre status på forbindelsen. Jeg får
> herefter at vide at jeg ikke kan få NetExpress, fordi jeg betaler igennem
en
> anden teleudbyder.
>
> Jeg spørger så om jeg kan være sikker på at få det hvis jeg skifter
tilbage
> til TDC. Det kan de ikke garantere da der kan være for meget støj på
> linien. De vil ikke foretage denne
>
> måling inden jeg har skifte til Tdc. Skal man bare vente på FWA., som der
> jo heller ikke er mange informationer omkring.
>
> Venlig hilsen Viggo Hansen
>
>



Rea721 (25-03-2001)
Kommentar
Fra : Rea721


Dato : 25-03-01 13:46

"Wildmind" <nobody@tall.com> skrev

> Jeg har NetExpress og har Tele2 som teleudbyder og jeg hade ikke nogen
> problemer.
> Wildmind

Du betaler _ikke_ et telefon abbonement til Teledk....og _har_ Netexpress på
samme linie??

--
rea721@fabel.dk (AKA) Leon Andrea. Bevar Flyvestation Værløse..
Den sidste Operative Flyvestation øst for Storebælt.
http://home13.inet.tele.dk/ESK721/bevar.htm



DWM. (25-03-2001)
Kommentar
Fra : DWM.


Dato : 25-03-01 15:16

"Wildmind" <nobody@tall.com> skrev i en meddelelse news:99k5io$22kr$1@tnews.inet.tele.dk...
> Jeg har NetExpress og har Tele2 som teleudbyder og jeg hade ikke nogen
> problemer.

Du betaler da stadig abbonnement til TDC. Tele2 bruger forvalgsnummer, ik?
--
Med Venlig Hilsen / Best Regards
Kenneth Iversen

PS. No it´s not my real emailadress


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408929
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste