Dræbersnegle.....
Fra : Ann Jensen

Dato : 27-04-03 19:56

Hejsa.....
Er der nogle her inde der hved hvad man kan gøre for at komme af med sine
Dræbersnegle?????, da vi har fundet nogle ude i vores have.
Håber at i kan gi os et godt råd til at få dem skaffet af vejen.
V.H
A. Jensen

Fra : Calle.

Dato : 27-04-03 20:48

Ann Jensen wrote:
> [...]
> sine Dræbersnegle?????, da vi har fundet nogle ude i vores have.
> Håber at i kan gi os et godt råd til at få dem skaffet af vejen.
Salt
--
Calle

Fra : zigge

Dato : 27-04-03 21:06

"Ann Jensen" <Magmin@hotmail.com> wrote in message
> Håber at i kan gi os et godt råd til at få dem skaffet af vejen.

Stærekasser! Mange stærekasser.

Mvh
//zigge

Fra : Anders Wegge Jakobse~

Dato : 27-04-03 21:22

"zigge" == zigge <laser.snabela@pc.dk> writes:

> "Ann Jensen" <Magmin@hotmail.com> wrote in message

> Stærekasser! Mange stærekasser.

Og kvasdynger om vinteren. Pindsvinene er ved at lære det med at
spise iberiske snegle.

--
/Wegge <http://outside.bakkelygaard.dk/~wegge/>

Fra : Peter Ole Kvint

Dato : 27-04-03 21:54

Ann Jensen wrote:

> [...]
> Dræbersnegle?????, da vi har fundet nogle ude i vores have.
> Håber at i kan gi os et godt råd til at få dem skaffet af vejen.

Du burte ikke have nogen lige nu, da de burte være døde nu.

Men ellers hvis du lavde en lille havedam, på bare en m2 og 10cm vand, så
kommer der frøer og spiser alle dine nøgnesnegle.
De store dræbersnegle med hus, er nogen som mennesker spiser.
Hvilket vil sige at du skal lave et hus til dem, så kommer de ud i din have
og samler dem op.

Fra : Calle.

Dato : 28-04-03 04:52

Peter Ole Kvint wrote:
> De store dræbersnegle med hus, er nogen som mennesker spiser.

Der findes kun en slags dræbersnegle, og de har ikke hus.
--
Calle

Fra : demo

Dato : 28-04-03 16:55

> Du burte ikke have nogen lige nu, da de burte være døde nu.
>
> Men ellers hvis du lavde en lille havedam, på bare en m2 og 10cm vand, så
> kommer der frøer og spiser alle dine nøgnesnegle.

Den køber jeg ikke - har selv i 1000 vis af nøgnesnegle - samt ialt mindst
20 frøer, og jeg har aldrig set en frø sipse nogle af mine snegle.

Mvh
Jan Hurup

Fra : Musen

Dato : 29-04-03 07:34

> Den køber jeg ikke - har selv i 1000 vis af nøgnesnegle - samt ialt
mindst
> 20 frøer, og jeg har aldrig set en frø sipse nogle af mine snegle.

Jamen vi har tilgengæld masser af frøer og ingen dræbersnegle, mens genboen
samlede en halv spand om dagen hver dag sidste sommer....Så noget er der
vist om snakken

/Musen

Fra : Per A. Hansen

Dato : 28-04-03 14:51

"Ann Jensen" <Magmin@hotmail.com> skrev i en meddelelse news:3eac27ac$0$32018$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> [...]
> Dræbersnegle?????, da vi har fundet nogle ude i vores have.
> Håber at i kan gi os et godt råd til at få dem skaffet af vejen.

Der er mange metoder efterhånden - det bedste er
anvendelse af et jernpræparat - se nærmere under:

http://hjem.get2net.dk/per.hansen/oos.htm

Her er det er afsnit om snegle.
Problemet er, at man skal passe på med ikke af
fjerne sine pindsvin m.v.

Per A. Hansen

Fra : stigge

Dato : 07-05-03 07:43

"Ann Jensen" skrev d. 27-04-03 19:56 dette indlæg :
> [...]
> Dræbersnegle?????, da vi har fundet nogle ude i vores have.
> Håber at i kan gi os et godt råd til at få dem skaffet af vejen.

Hej Ann - der er mange ting du kan foretage dig - det nemmeste er at
tage nogle store plastik saftevandsflasker (1 ltr.) og skærer halsen af.
Du graver resten af flasken ned så ca. 1-2 cm stikker op over jorden.
Dernæst fylder du øl i flasken - øllet dufter og er fyldt med sukker -
noget som sneglene går efter - de kravler ned i øllet og kan ikke komme
op igen - og drukner derfor.
Alt efter hvor stor en have du har, skal du grave flere flasker ned.
Herefter skal du 3-4 gange om ugen tjekke dine "øl-fælder" for snegle.

Noget andet og mere effektivt, er at gå i byggemarkedet eller til
planteskolen og købe "nematoder" - det er små biologiske væsener, som
blandes op med vand, og vandes ud i haven på de planter hvor sneglene
angriber. Nematoderne angriber KUN iberiske skovsnegle, og æder dem op
indefra. Planter og andre dyr i haven, tager ikke skade af dette
produkt.

Hvis du er ved at have udryddet sneglene og ikke vil have kolonier
indvandrende fra naboernes haver, så kan du lave et "snegle-hegn" - tag
noget aluminium eller andet tyndt metal og skær lange strimler af ca.
15-20 cm i bredden, buk den øverste del i en vinkel på 45 ° - så hegnet
kommer til at se ud som et 1-tal. Hegnet stikkes ned i jorden med
spidsen af 1-tallet ud mod naboerne - formen på hegnet gør, at sneglene
ikke kan kravle ind i haven, da de falder ned - de kan ikke kravle over
ved en 180° vinkel.

Det billigste og mest enkle råd er at gå rundt med en lommelygte om
aftenen og samle sneglene op - og lægge dem i en spand med rent
køkkensalt ... herefter dør de ...

Jeg håber det har været til hjælp for dig

http://www.kandu.dk/