tomatplante i drivhus
Fra : Per H

Dato : 27-04-03 16:20

kan man ikke sætte sin tomatplante i en spand, nedgravet med en del
af stilken, da der aligevel ikke kommer tomater der.

Jeg ved at man kan gøre det senere hen, når planten bliver for stor.

problemet er jo at drivhuse ikke er høje nok til de store planter.

Mvh.
Per Hansen
icq 8212837

Fra : Gitte & Thorleif

Dato : 27-04-03 18:00

kan man ikke sætte sin tomatplante i en spand, nedgravet med en del
af stilken, da der alligevel ikke kommer tomater der.

Da jeg i sin tid arb. på gartneri, sænkede vi planterne, så stænglen lagde
hen af jorden. Hvis du tænker på det når du binder dem op, så er det en nem
opgave.

Thorleif

Fra : Per H

Dato : 27-04-03 18:04

On Sun, 27 Apr 2003 18:59:46 +0200, "Gitte & Thorleif"
<mejsen@post6.tele.dk> skrev:

> [...]
>hen af jorden. Hvis du tænker på det når du binder dem op, så er det en nem

ja men det var for at spare plads, at jeg ikke ville gøre det,

Mvh.
Per Hansen
icq 8212837

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 27-04-03 20:28

On Sun, 27 Apr 2003 17:20:15 +0200, Per H <phbyg@privat.dk> wrote:

> [...]
>
>Jeg ved at man kan gøre det senere hen, når planten bliver for stor.
>
>problemet er jo at drivhuse ikke er høje nok til de store planter.

Altså, du vil plante tomaten noget dybere end den står nu?
Det kan du sagtens. Tomater sætter bare rødder på det af stænglen som
kommer i jorden.

http://www.gartneriet.dk

Så'e uw!

Fra : Per H

Dato : 27-04-03 20:36

On Sun, 27 Apr 2003 21:27:44 +0200, Mads Lie Jensen
<mads@gartneriet.dk> skrev:

>du vil plante tomaten noget dybere end den står nu?
>Det kan du sagtens. Tomater sætter bare rødder på det af stænglen som
>kommer i jorden.

præsis. men hvor langt ned kan den tåle at komme. og hvor æænge går
der inden de kan komme i koldt drivhus. de er snart 1 meter høje i
vores soveværelse >

Mvh.
Per Hansen
icq 8212837

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 27-04-03 21:50

On Sun, 27 Apr 2003 21:35:48 +0200, Per H <phbyg@privat.dk> wrote:

>præsis. men hvor langt ned kan den tåle at komme. og hvor æænge går
>der inden de kan komme i koldt drivhus. de er snart 1 meter høje i
>vores soveværelse >

1 meter? Det er da godt nok noget - har du ingen lys i det soveværelse?

25 cm ned turde jeg godt sætte dem.

http://www.gartneriet.dk

Så'e uw!

Fra : Per H

Dato : 27-04-03 21:58

On Sun, 27 Apr 2003 22:50:21 +0200, Mads Lie Jensen
<mads@gartneriet.dk> skrev:

>On Sun, 27 Apr 2003 21:35:48 +0200, Per H <phbyg@privat.dk> wrote:
>

>1 meter? Det er da godt nok noget - har du ingen lys i det soveværelse?
jo men får de mere bliver de vel endnu større?

Mvh.
Per Hansen
icq 8212837

Fra : Lars Lund

Dato : 06-05-03 23:28

"> præsis. men hvor langt ned kan den tåle at komme. og hvor æænge går
> der inden de kan komme i koldt drivhus. de er snart 1 meter høje i
> vores soveværelse >

---------------

Jeg gør det, at jeg graver en rende i drivhuset, hvor jeg lægger dem i, så
de faktisk overlapper hinanden og kun de øverste 20-30 cm stikker op af
jorden. den del af stilken der bliver gravet ned, fjerner jeg bladene fra.

mvh. Lars

Fra : Jakob Bock

Dato : 28-04-03 09:16

Per H skrev:

jo men får de mere bliver de vel endnu større?

Nej -- nu mindre lys de får, desto mere "strækker" de sig efter lyset.

--
Venlig hilsen
Jakob Bock

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 28-04-03 16:49

On Mon, 28 Apr 2003 10:15:45 +0200, Jakob Bock <jakob.bock@mail.dk>
wrote:

>jo men får de mere bliver de vel endnu større?
>
>Nej -- nu mindre lys de får, desto mere "strækker" de sig efter lyset.

Og jo varmere der er jo mere lys kræver de.

http://www.gartneriet.dk

Så'e uw!