??: Regler for opførelse af bygning nær sk~
Fra : Tonny Eskesen \(DKMC~

Dato : 27-04-03 09:03

Hæi folkens

Når jeg nu vil lave en garage med skur, under 50 m2, indenfor 1 m fra skel,
er der så faste regler for det eller er det forskellig fra kommune til
kommune ??

--
hamselv herfra

Fra : torben

Dato : 27-04-03 12:28

"Tonny Eskesen (DKMC)" <hamselv@brammingnet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
skel,
> er der så faste regler for det eller er det forskellig fra kommune til

Der er i hvert fald noget med højden!

Torben

Fra : Marianne

Dato : 27-04-03 14:17

> Når jeg nu vil lave en garage med skur, under 50 m2, indenfor 1 m fra
skel,
> er der så faste regler for det eller er det forskellig fra kommune til
> kommune ??

Hvis der er faste regler, burde du kunne finde på www.buogbyg.dk - kig under
'udgivelser'

Fra : Marianne

Dato : 27-04-03 17:26

undskyld det var www.byogbyg.dk

mvh
Marianne

Fra : Tonny Eskesen \(DKMC~

Dato : 27-04-03 19:18

"Marianne" <hoyen@lundbak.dk> skrev i en meddelelse
> undskyld det var www.byogbyg.dk
>
> mvh
> Marianne

Det var bedre, men jeg kunne ikke liiige finde noget. Men fandt noget et
andet sted

--
hamselv herfra

Fra : Frederiksen

Dato : 27-04-03 14:00

> Når jeg nu vil lave en garage med skur, under 50 m2, indenfor 1 m fra
skel,
> er der så faste regler for det eller er det forskellig fra kommune til
> kommune ??

Du må ikke placere en bygning tættere på skel end 2,5 m. Og du skal meddele
kommunen at du opfører bygningen, højde, bredde, materialer og placering.
Hvis du ikke hører noget inden for 3 uger, så er det en accept af din
skrivelse.

Mvh Maria

Fra : Carsten Finn Rasmuss~

Dato : 27-04-03 16:00

Hej Tonny
Du skal overholde småhusreglementet BR-S 98 afsnit 11.3
Kig her
http://www.efs.dk/publikationer/bmrapporter/byggeri/Bygningsreglement_smaahu
se.pdf

carsten

Fra : Tonny Eskesen \(DKMC~

Dato : 27-04-03 18:11

"Carsten Finn Rasmussen" <cfr@c.dk> skrev i en meddelelse
> Hej Tonny
> Du skal overholde småhusreglementet BR-S 98 afsnit 11.3
> [...]

Hæi

Hvis jeg forstår det rigtigt, så må jeg gerne smide en garage 1m fra skel og
1,8m fra bygning på egen grund uden at lave det som BD-bygningsdel 60/30 mod
hverken skel eller egen bygning. Garagen er ikke over 2,5m høj eller har en
side mod skel der er over 12m.
Men stadig skal det meldes til kommunen og hvis de ikke svarer indenfor 2-4
uger, kan jeg opfatte det som en accept.

hamselv herfra

Fra : Frederiksen

Dato : 28-04-03 19:54

> [...]
og
> 1,8m fra bygning på egen grund uden at lave det som BD-bygningsdel 60/30

I afsnit 2.1.1 står at ingen bygninger må placeres nærmere skel end 2,5 og i
sommerhusområder 5 m. Den kan kommunen sagens holde sig til.

Mvh Maria

Fra : Martin Christiansen

Dato : 28-04-03 22:08

"Frederiksen" <mf@easyfrag.dk> skrev i en meddelelse
> I afsnit 2.1.1 står at ingen bygninger må placeres nærmere skel end 2,5 og
> sommerhusområder 5 m. Den kan kommunen sagens holde sig til.

Nej. Kun såfremt en lokalplan eller byplanvedtægt ikke fastsætter andre
bestemmelser om det pågældende forhold.

Kap. 11 gælder for garager, carporte, udhuse og lign. mindre bygninger.

Mvh - Martin