Zyxel problem
Fra : Fjelsing

Dato : 26-04-03 13:02

Jeg har et lille trådløst hjemmenetværk baseret på et Zyxel B1000 Access
Point.
I en af mine PC'er har jeg et Zyxel B300 PCI netkort. I al almindelighed
fungerer det upåklageligt.
Hvis B1000 access pointet mister forbindelsen til internettet, f.eks. hvis
TDC en sjælden gang er nede, så blokkerer den PC hvor B300 kortet er
monteret. Med blokkering mener jeg at IE og OE nægter at starte. Network
properties nægter at lade sig vise. MS Office programmer kører meget
langsomt og usikkert.

Det er tilsyneladene et problem med B300 kortet som låser PC'en. Der
anvendes selvfølgelig seneste drivere til Zyxel. OS er Win 2000 UK som er i
"god stand" med seneste opdateringer.
Når problemet er tilstede viser taskmanageren at CPU'en er belastet 2 - 3%
så det er ikke der problemet skal løses.

Gode forslag er velkomne.

mvh
Jørgen Fjelsing