Indsætte andre linier i forespørgelse.
Fra : Sebastian Rasmussen

Dato : 26-04-03 08:22

Hej gruppe.

Jeg har en tabel med 12 poster. Når disse skal trækkes ud, vil jeg gerne
lave "skillelinier" efter post 2 og post 7. Er det noget som overhovedet kan
lade sig gøre...? Eller er der en måde så man først henter de 2 første
poster. Dernæst 3-7, for til sidst at hente 8-12...?

På forhånd tak

Sebastian

Fra : Bjarke Walling Peter~

Dato : 26-04-03 15:23

Sebastian Rasmussen skrev:
> [...]
> lade sig gøre...? Eller er der en måde så man først henter de 2 første
> poster. Dernæst 3-7, for til sidst at hente 8-12...?

Prøv noget a la følgende:

' Count skal sættes til nul før du udskriver nogle poster:

Count = 0

' Indsæt denne kode lige efter koden, der udskriver en post:

Count = Count + 1
If Count = 2 Or Count = 7 Then
Response.Write "<hr>"
End If

Hver gang der bliver udskrevet en post vil Count blive én større - og der
bliver udskrevet en skillelinie, når Count er 2 og 7, hvilket den jo er
efter at post 2 og 7 er udskrevet.

Håber det løste dit problem. Ellers bliver du nok nød til at poste den kode,
der udskriver dine poster.

Mvh. Bjarke

Fra : Sebastian Rasmussen

Dato : 26-04-03 22:21

> Håber det løste dit problem. Ellers bliver du nok nød til at poste den
kode,
> der udskriver dine poster.

Det gjorde det så sandelig... Mange tak for hjælpen. Poster lige koden så
evt interesserede også kan få udbytte af den:

<%
On Error Resume Next
Count=0
do while not rs.eof
Count = Count + 1
If (Count = 2) OR (Count = 7) then
Else
linie = ""
End If
%>
<%Response.Write "" & count &
""%>.&nbsp;<%=rs.Fields("Team")%><%Response.Write "" & linie & ""%>
<%
rs.MoveNext
loop

rs.close