Salg til Grønland - Moms/told
Fra : Klaus Autzen

Dato : 24-03-01 07:05

Jeg har en kunde i Grønland der er interesseret i at købe et
antal af mine importerede instrumenter. Instrumenterne kommer
fra Polen, og er derfor, til Danmark, fritaget for told (dette gælder
dog ikke moms).

Hvordan skal jeg forholde mig med hensyn til salg (eksport)
til privatpersoner / erhversdrivende i Grønland?

Nogen der kan anbefale en god speditør der benytter luftfragt til
Grønland?

Klaus Autzen

Fra : N/A

Dato : 27-03-01 16:35

Fra : Jørgen Rømming

Dato : 27-03-01 16:35

Du skal huske, at varerne skal udføres af landet på en såkaldt
udførelsesangivelse. Check for en sikkerhedsskyld med dit lokale toldkontor,
om dit CVR-NR har tilladelse til dette.

Jeg kan godt anbefale Mahe som eksportør af varer ud af DK. En anden er Blue
Water (tror jeg nok) eller TNT. Et større speditørfirma plejer at have
"styr" på det.

Pas på transport- og leveringsbetingelser, så du ikke "hænger på" varen,
hvis den bortkommer til Grønland.

mvh
Jørgen

"Nico de Jong" <nico@farumdata.dk> skrev i en meddelelse
> Klaus Autzen <teledk@autzen.com> skrev i en
> nyhedsmeddelelse:99hde0$ejc$1@news.inet.tele.dk...
>
> Exportmæssigt betragtes Grønland (og Færøerne) som 3. lande, dvs hverken
EU