pris på træfældning.
Fra : D. R. Sijm

Dato : 25-04-03 18:46

Nogen der kan give mig en ide om hvad det koster at få fældet et stort træ -
(af den besværlige slags der står for tæt på huset - og lige ud til vejen -
så man griber ikke bare lige selv motorsaven) - jeg tænker topgrenene skal
fires ned stykke for stykke - og nej, træet kan ikke indgå som del af
betalingen - det skal i min egen kedel..:))

MVH

Dyveke

Fra : Hotrod#01

Dato : 26-04-03 10:01

Glem det, så bliver det alt for dyrt !

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 26-04-03 11:31

On Sat, 26 Apr 2003 11:00:58 +0200, "Hotrod#01" <Remove
this|buggy@sport.tdcadsl.dk> wrote:

>Glem det, så bliver det alt for dyrt !

Næppe - jeg kender ikke mange anlægsgartnere eller andre træfældere som
vil tage træet som betaling. De vil måske gerne tage sig af træet men
enten er det som en ekstra service fordi de selv kan bruge det, eller
også vil de have penge for tiden der går med at fjerne det.

(Og må jeg anbefale http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html )

http://www.gartneriet.dk

Så'e uw!

Fra : Hans-Henrik Andresen

Dato : 27-04-03 12:43

Hvor i landet ?

www.Eventyrbilerne.dk kan klare opgaven - jeg tror det ligger på omkring kr.
5-10.000 alt efter størelse, antal kraner, hvor tæt på huset osv.

/HHA

Fra : NPS

Dato : 27-04-03 15:47

en professionel skal vel have omkring 2000-2500 for at gøre dette, det er
ihvertfald hvad vi plejer at tage for det.

MVH

Niels Peder Sørensen
Skov og landskabsfagtekniker

Fra : D. R. Sijm

Dato : 27-04-03 16:17

Tak for kaffe - det var ellers en pris der vil forrest i
faktura-bunken....Jeg må vist hellere bare slå op i telefonbogen og høre den
nærmeste træfælder ad..jeg har fået priser forslået fra 1400 dkr og
opefter..Mit træ og jeg befinder os et Hercules-stenkast fra BON-BON-land.

Dyveke

Fra : Peter Hansson

Dato : 27-04-03 16:36

"D. R. Sijm" <dyveke@sandvej.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> nærmeste træfælder ad..jeg har fået priser forslået fra 1400 dkr og
> opefter..Mit træ og jeg befinder os et Hercules-stenkast fra BON-BON-land.

Husk lige at få fat på en der har en erhvervsansvarsforsikring. Der kan jo
nemt ske nogle uheldige ting hvis træet som du siger står lige op af en
bebyggelse.

PH

Fra : Calle.

Dato : 27-04-03 16:38

D. R. Sijm wrote:
> [...]
> jeg tænker topgrenene skal fires ned stykke for stykke - og nej,
> træet kan ikke indgå som del af betalingen - det skal i min egen

Få fat i nærmeste skovarbejder, de gør det rimeligt billigt, og de har
som regel en forsikring til hvis det skulle gå galt. Her i området er
det ihvertfald intet problem, men vi har jo også Danmakrs største
bøgeskov lige i nærheden, og defor også skovarbejdere.
--
Calle