Skal klatreroser beskæres eller ej?
Fra : Goofy

Dato : 25-04-03 17:43

Hej i gruppen
Skal klatre-roser klippes ned nu, eller skal de bare vokse vildt?
Erfaringer?
På forhånd tak
MVH
Goofy

Fra : Birgitte Abkjær

Dato : 25-04-03 19:39

Fra : Birgitte Abkjær

Dato : 25-04-03 19:42

Hej

Jeg har lige beskåret mine. Jeg ved ikke, om det er for tidligt, men nu har
jeg haft dem i 20 år, og hvis jeg ikke beskærer dem kraftigt, vokser de helt
vildt og ranglet og er ikke til at styre. Nogle år blomstrer de én gang til,
hvis jeg beskærer dem efter 1. blomstring.

VH Birgtte

Fra : zigge

Dato : 25-04-03 21:51

"Goofy" <goofy@events.slet-nospam.dk> wrote in message
> Hej i gruppen
> Skal klatre-roser klippes ned nu, eller skal de bare vokse vildt?
> [...]

Hvis du vil have dem så store som muligt, skal du kun skære det døde ved
bort. Ellers skæres de helt ned.
Nogle sorter kan remontere, hvis du skære blomsten bort ned til det første
bladhjørne efter blomstring.

Mvh
//zigge

Fra : Goofy

Dato : 27-04-03 17:32

Jeg takker for svarene og som følge deraf vælger jeg at klippe det
vinterfrosne ned, men ikke mere, da de ikke er mere end to år gamle. Jeg ved
ikke, om det er det rigtige at gøre, men det vil jeg se i løbet af sommeren.
Tak for alle svar, dem er jeg glad for
MVH
GOOFY