ADSL - win XP - 2 pc
Fra : Poul Erik Dyreborg

Dato : 24-04-03 20:20

Hej

Vi har 2 WinXP pc som begge er på internet (ADSL) via router.
De 2 pc kan ikke se hinanden (de har jo ingen ip-adresse).

Da vi kørte Win98 brugte vi NetBEUI og så var den ged barberet

Hvad gør man i XP??

Mvh
Poul

Fra : martin@laptop-martin~

Dato : 24-04-03 20:14

In article <3ea83599$0$42569$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>,
Poul Erik Dyreborg wrote:
> Hej
>
> Vi har 2 WinXP pc som begge er på internet (ADSL) via router.
> De 2 pc kan ikke se hinanden (de har jo ingen ip-adresse).

Ehh... det er jeg nu ikke så sikker på...
Routeren har sandsynligvis en DHCP server i sig som deler ipadresse ud
til jer.
Hvis I er på internettet så har I også en ipadresse. Ellers vil det være
en ren umulighed.

Så prøv Start -> Kør og indtast cmd
Så får du en dosprompt hvor du indtaster ipconfig hvor du så vil kunne
se ipadressen.
Når du har den vælger du start -> kør og indtaster \\ipnummeret på den
anden computer\

Og så burde det virke...

/Martin

Segment fault = It's not my fault!
--
GPG key BEC91058
Martin Arendtsen

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 25-04-03 14:15

"Poul Erik Dyreborg" skrev i en meddelelse>
> Vi har 2 WinXP pc som begge er på internet (ADSL) via router.
> De 2 pc kan ikke se hinanden (de har jo ingen ip-adresse).

Det har de helt sikkert alligevel....

> Da vi kørte Win98 brugte vi NetBEUI og så var den ged barberet
> Hvad gør man i XP??

Det samme kan gøres i XP !

Netbeui bliver dog ikke installeret automatisk, men den ligger
på din Windows XP cd, hvor den kan installeres fra.

Alternativt kan du vælge en IPX protokol - den burde du have ?

--

M.v.h. Jan Vestergaard, Kildedalen 27, 3400 Hillerød
Email: jan@NOSPAMjve.dk Web: http://www.jve.dk