e.c 1150
Fra : Gil

Dato : 24-04-03 21:36

hejsa

jeg har nogle problemer med problemet er at <p> før det til at hoppe ud af
'sync' ved fx. at gøre en tabel højere end jeg vil ha den.

exempel: (kode uddrag)

/* problemet er af denne row kun skulle være 16px høj..
men p får den til at være næsten dobbelt så høj..
også selvom textsize er 8px */

tekst til format af p.head her

kode slut

css uddrag begynd
p.body {
font-family: Verdana, Arial, Helvetica;
font-size: 10px;
color: #333333;
line-height: 100%;
}
css uddrag slut

der må da være en måde at lave det på enten fortælle den i css at den ikke
skal lave linie skift.. eller bruge en anden metode. men jeg har ikke fundet
nogen af delene trods søgninger på google og div tutorials.

så hvis nogle af de smarte hoveder ved dette, svar da venligst :)

mvh klaus

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 24-04-03 21:48

"Gil" <admin@darclan.com> skrev :

>der må da være en måde at lave det på enten fortælle den i css at den ikke
>skal lave linie skift..

white-space: nowrap

Fra : Gil

Dato : 24-04-03 22:07

mange tak for de hurtige svar, var præcis hvad jeg søgte :)

mvh klaus

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 24-04-03 22:08

Knud Gert Ellentoft skrev:

>white-space: nowrap

Jeg ved ikke ret meget om css.

Er det ikke mere logisk at definere et andet tag end <P> til at
styre udseendet i en tabelboks?

--
Bertel

Fra : Klaus B

Dato : 24-04-03 22:01

Hej Gil

> der må da være en måde at lave det på enten fortælle den i css at den ikke
> skal lave linie skift.. eller bruge en anden metode

Alle egenskaber ved p-tagget kan ændres. Du kan styre mellemrummets
størrelse ved denne deklaration:

p {margin-top: 1em;margin-bottom:1em;} (1em = størelsen på din skrifttype)

Sådan set kan du også helt undgå linieskift ved at sige:

p {display:inline;}

Men så forsvinder ideen med at bruge P-tagget jo lidt....

Håber det hjælper
Hafnius

Fra : Philip Nelander

Dato : 26-04-03 00:45

ellers kan du placere p-tagget før du begynder tabellen... *S*
F.eks.
<tabel>
</tabel>

Mvh
Philip Nelander

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 26-04-03 03:16

Philip Nelander <philip_nelander@hotmail.com> skrev :

>ellers kan du placere p-tagget før du begynder tabellen... *S*
>F.eks.
><tabel>

Er da ikke valid html, man må da ikke have et blockelement inde i
et andet blokelement undtagen inde i en <div> og så havde det

Så ville det være bedre at undlade at bruge <p>, for i dit
eksempel tjener det ikke noget foremål.