Denkører sååå langsomt nu-hjælp hjælp
Fra : Mr Cool

Dato : 24-04-03 18:03

hej med jer kloge derude,hjælp mig lige her så jeg bliver klogere.
købte sidste år en aprilla scarabeo og igår gik udstødningen i stykker
og så måtte jeg have en ny.den købte jeg så hos t-hansen og da min
cyllender også trængte til at blive skiftet blev den også skiftet ud.
problemet nu er at før at jeg skiftede udstødning og cyllender gik
min scooter 75-80 ,-km på toppen og var hurtig i optrækket men nu
efter at jeg har udskiftet delene kører den kun ca 60 km i timen og er
utrolig langsom i optrækket.det skal lige siges at det var en orignal
udstødning der sad på i forevejen.kan nogen give mig svar på hvorfor
det er sådan og om det bare er udstødningen der skal kørers til.på
forehånd tak.

m.v.h
hoffer

Fra : Johnny Haugaard

Dato : 25-04-03 12:08

Jeg har samme problem med min "Rally" også købt Basic udstødning hos
Thansen. Den køre meget godt men er blevet meget langsom optræk.

Kan det skyldes en anden indre "modstand " i lydpotte, så motor ikke tager
ligeså mange omdrejninger så den gjorde før. Derved går kobling senere i
indgreb.
Eller er det fordi der skal sættes andre "ruller" i kobling. Men i givet
fald hvad skal de så være, tungere eller lettere for at få hurtigere optræk.

mvh Johnny Haugaard

Fra : Duffi

Dato : 26-04-03 23:53

"Johnny Haugaard" <hau@image.dk> skrev i en meddelelse

> Eller er det fordi der skal sættes andre "ruller" i kobling. Men i givet
> fald hvad skal de så være, tungere eller lettere for at få hurtigere
optræk.

For at sætte en ting fast, så skifter man ikke ruller i koblingen men i
variomatiken...

Lettere ruller svarer til at køre med en lille gearing foran på en gammel
knallert... = Bedre optræk - ringere topfart
Tungere ruller = Ringere optræk - bedre topfart....

Fra : sir_kaj

Dato : 28-04-03 18:56

http://www.kandu.dk/

Fra : sir_kaj

Dato : 28-04-03 19:09

> [...]
givet
> fald hvad skal de så være, tungere eller lettere for at få hurtigere

Hej
Hvis det er ligesom ved Jamaha
og udstødningen har en såkaldt blindtarm lige efter rundingen skal
du bare save denne af helt inde ved hoved røret.
Gør dette ordentligt da den skal svejses på igen efter at du har
fjernet
spærre pladen der nok er monteret i hovedrøret.
Der presses kun udstødningluft ned langs med siden når pladen er i.
kontroller om det jeg nævner er korrekt ved at mærke på
blindtarmen.
Når pladen er i bliver blindtarmen kun håndlun ej hed

kk

http://www.kandu.dk/

Fra : sir_kaj

Dato : 28-04-03 19:10

Fra : sir_kaj

Dato : 28-04-03 19:10

Fra : Johnny Haugaard

Dato : 01-05-03 13:28

Hej igen,

Udstødningen er en af de der billige fra Thansen (ca 600) og ja den har en
sådan "blindtarm"

Har jeg forstået det korrekt sådan at denne "blindtarm saves af, og der inde
i "hovedrøret" sidder en plade der skal fjernes, og Blindtarm svejses på
igen.

eller skal hullet hvor blindtarmen sad, lukkes med et stykke plade. Og
dernæst svejses blindtarm udenpå igen (for et syns skyld)

Gør det at motor kan komme hurtigere op i omdrejninger og derved få
koblingen ind hurtigere.

PS jeg er sådan set ikke int. i at den skal løbe 70-80 blot at den får sit
optræk tilbage. (det er konen der køre på den, så ikke noget vildt her tak)

kan i hjælpe ?

mvh Johnny Haugaard

Fra : Duffi

Dato : 08-05-03 21:03

En af mine kammerater har en Hot 50 og vi gjorde på flg. måde..

vi tog udstødningen af og skar ind i selve forrøret ved blindrøret med en
vinkelsliber...

Det viste sig at selve blindrøret ikke bare er påsvejset et hul i forrøret,
nej det et stukket halvt ind igennem forrøret, derfor er det nødvendigt at
skære det helt ud af forrøret for at få maksimalt udbytte af ens arbejde...

Da vi så havde fået fjernet blindrøret tog vi noget almindeligt 1,5mm plade
som passede over hullet, varmede det rødglødende med en skærebrænder og
bankede det til så det kom til at ligge helt ind til forrøret og så det så
rimelig pænt ud...

Dernæst svejsede vi det hele vejen rundt og gav det med en stålbørste
bagefter så det blev pænt...
Dernæst blev den malet...

Resultatet er faktisk blevet ret godt...

man kan vælge at sætte blindrøret på igen, så kan man bare gøre det i
forbindelse med at man svejser pladen fast på forrøret..

Go' Fornøjelse...

p.s. Det er en go idé at være 2 om det og helst ha lidt forstand på at
svejse da selve forrøret er lavet af tyndt plade så man nemt brænder
igennem...

Fra : special

Dato : 25-04-03 13:49

"Mr Cool" skrev d. 24-04-03 18:03 dette indlæg :
> [...]
> udstødning der sad på i forevejen.kan nogen give mig svar på hvorfor
> det er sådan og om det bare er udstødningen der skal kørers til.på

Hej Mr. Cool

Jeg er ked af at fortælle dig dette eftersom at du åbenbart har brugt
relativt mange penge på dit nye udstyr! - Men varer som
cylindre/udstødninger (motordele) hos T - Hansen er meget ofte af meget
ringe kvalitet. Respekt for at du ønsker at køre lovligt, men i så fald
ville det have været bedre hvis du havde købt delene hos din forhandler.
Jeg prøvede selv det samme som dig engang. Der er kun en ting at sige -
Ærligt er det, men tag og få smidt de dårlige dele ud/til salg - og se
at få købt de originale! - De er ganske vist dyre, men også dobbelt så
gode.
Med venlig hilsen
Special.

http://www.kandu.dk/

Fra : benjamin18

Dato : 25-04-03 13:49

hvilken cylinder kørte du med før`? var det jern eller aluminium ?
og den nye udstødning hvad mærke er det det kan være din ´nye
udstødning der ikke gir nok modstand

http://www.kandu.dk/

Fra : Peter

Dato : 28-04-03 22:34

Hey Cool!

Det er dine lejer der skal skiftes........

Peter